Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25. listopadu v roce 2015 jsem si zakoupil pánskou bundu s odepínací kapucí na zip v obchodě se značkovým textilem.Během minulého roku jsem byl nucen dvakrát zmíněné zboží reklamovat,obě reklamace mi byli obchodníkem zamítnuty s tím,že výrobek je bez závady. Problém u této bundy je v tom,že zip kapuce se při nošení váhou té kapuce rozepíná a opakovaně při nošení ta kapuce odpadává,stalo se mi několikrát,že mi odpadla venku na zem,naštěstí jsem si toho všiml a sebral jsem si ji,toto je ve stavu,kdy ji nemám nasazenou na hlavě a i při nošení na hlavě se zip mezi kapucí a bundou rozepíná,tento textil se v podstatě nedá nosit,jelikož jsem si ho kupoval především proto,že měl kapuci,ale nevěděl jsem co se bude dít při denním používání.Nevím co v současné době dělat jak postupovat,dát ji do třetice do reklamace,obchodník s tím bohužel nic neudělal a zip se rozepíná dále.
702 A8869649 1666 11 SINGLES A 998,00
výměna,vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.