Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Prosím o vyřešení problému Ostravských zaměstnánců supermarketu Globus. Při předložení stravovací karty Globus mne několikrát poslali sprostě někám.Nechcou si to dat ani vysvětlit.Prosím o Nápravu .Moc Děkují Fismol.
Přeškolení zaměstnánců
|
Tweet |
Je potřeba si uvědomit, že stravenky (popř. stravovací karty) nejsou zákonným platidlem, tudíž je prodejce nemusí automaticky přijímat. Pokud se k tomu zaváže, pak v takovém případě může mít prodejce, který je přijímá stanovené poplatky nebo podmínky jejich uplatnění různě. To jest nemusí na ně vracet nebo jen do určité částky.
Na tuto skutečnost musí být spotřebitel upozorněn předem. Prodejce nebo poskytovatel služby má také s příjmem stravenek určité náklady a nedostane celou částku proplacenou, jakou je hodnota stravenky. To jest také jedním z důvodů, proč se na stravenky nevrací nebo vrací jen do určité částky.
Vážený pane Fismole,
na základě Vaší stížnosti, která se týkala neakceptace stravenek v našem hypermarketu v Ostravě, Vám sdělujeme následující.
Přijímání platby formou stravenek je dobrovolnou činností prodejce, neboť ze zákona má povinnost přijímat jen bankovky a mince. Pokud se prodejce rozhodne platby přijímat formou stravenek, je oprávněn si stanovit vlastní pravidla pro jejich přijímaní, které musí ale být vždy v souladu se smluvními závazky vyplývajícími ze smlouvy s poskytovatelem stravenek.
Dodržování pravidel je ze strany Asociace provozovatelů poukázkových systémů kontrolováno. Je-li prokázáno, že smluvní partner přijímá stravenky za jiné než stravovací služby, je smluvní spolupráce s takovýmto partnerem neprodleně ukončena. Jak vyplývá z výše uvedeného, ze samotné podstaty stravenek, jakož i z příslušných ustanovení zákona o daních z příjmů o daňovém zvýhodněním se stravenkami souvisejících, jsou stravenky určeny výlučně k úhradě stravy.
Budete-li mít v budoucnu jakékoliv nejasnosti ohledně přijímání plateb formou stravenek, můžete se obrátit na informační centrum našeho hypermarketu v Ostravě nebo na naši zákaznickou linku, které je Vám bezplatně k dispozici od pondělí do neděle od 8 do 21 hodin.
S úctou
Globus ČR
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.