Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.6.2016 byla založena objednávka č. 1327, která byla ještě telefonicky a emailově doplněna o další položky a dne 24.6.2016 byla zaslána prodejcem vyúčtovací faktura (daňový doklad), která byla 27.6.2016 zcela uhrazena. Prodejce přislíbil, že po obdržení zboží od dodavatele vše pošle. Dne 23.7.2016 byla provedena emailem urgence dodaného zboží, ke které se prodejce vyjádřil tak, že čekal, až bude objednávka kompletné, vše pošle. Dne 2.8.2016 byla provedena urgence dodávky. Byly uvedeny důvody hodné zvláštního zřetele pro nedodání objednávky (úmrtí a pohřeb matky). Dne 25.8.2016 byla provedena emailová rekapitulace, zaslána uhrazená faktura s požadavkem na řešení. Dne 2.9. 2016 se dosatavil osobně zástupce prodejce pro moravu, ale nedovezl zbytek zboží, jen jednu položku. V průběhu řešení vždy došlo několik ks objednaného zboží (celkem asi 20 položek různého nářadí). Dodnes (přes telefonické urgence) nebylo dodáno to hlavní (a nejhodnotnější na objednávce).
nedodáno: Gola sada Bruder Mannesmann 215 ks (cena 2.662 Kc), FE palice 6 kg (627 Kc), sada klíčů VBV TOOLS (1.184 Kč), otevřený klíč 21x23, vypadl asi při balení dodávky ze sady; rotační kartáč miskový s copy (132 Kc)
dodání nebo dobropis a vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.