Společnost


GORENJE spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15364Digestoř

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2017, před 8 lety

Petra Stehlíková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dovoluji se zeptat, jak v dané situaci správně pokračovat.
Dne 4.12.2014 jsme zakoupili novou digestoř, odsavač par od firmy Gorenje, dne 15.12.2014 jsme nahlásili reklamaci, ihned po instalaci jsem zjistili, že není funkční autorizovaný servisní pracovník objednal nový motor, dne 3.2.2015 došlo k výměně motoru.

Dne 7.3.2017 jsme kontaktovali znovu stejného servisního technika ohledně poruchy odsavače par, protože došlo k prasknutí plastového skeletu motoru – zlomení plastového krytu, na kterém má motor držet.

Vzhledem k tomu, že porucha, která se objevila, byla měsíc po vypršení lhůty pro řádnou reklamaci, otevřeli jsme skelet digestoře, abychom se podívali na případný rozsah poškození. Při otevření, jsme zjistili, že v roce 2015 nám byl do nové digestoře autorizovaným servisním technikem naistalován motor z roku 2010, tj. nějaký starý motor, který byl bůhví kde, a jak skladován. To, že nám do nového roku byl nainstalován starý motor, jsme nebyli nikde písemně informováni, a kdybychom tuto skutečnost věděli, že do nového výrobku je nám instalován 4-5 roky starý motor, nikdy bychom s danou záležitostí nesouhlasili. Tuto situaci jsme zjistili v roce 2017, když se digestoř měsíc po záruce znovu porouchala a my digestoř otevřeli.

Prosím, jak v dané situaci můžeme postupovat?

Rádi bychom na tuto skutečnosti poukázali, aby se ostatním zákazníkům nestávaly podobné situace, tj. aby jim výrobce do nových spotřebičů nevkládal staré motory atd.

Předem děkuji a přeji hezký den.


Produkt

Výrobce, který pro autorizovaný servis produkty dodává, nám zaslal tuto odpověď: Dovolím poznamenat, že náhradní díly jsou vyráběny po celou dobu výrobního procesu samotných finálních výrobků tak, aby i po ukončení výroby mohli plnit postupně svou roli dodatelnosti i po 10-ti letech od ukončení výroby vlastního výrobku. To platí i v případě neobratových dílů, které měl a stále má (jak je patrné dle data výroby z motoru) výrobce stále na svých skladech. Myslím si, že by se toto dalo obrátit i v prospěch zákazníka, kdy i po tak dlouhé době je naše společnost schopna dodat na takový výrobek náhradní díly. Rozhodně pasivní dlouhodobé skladování takového dílu nemá žádný vliv na jeho funkčnost.


Požadované řešení

Oprava, výměna motoru za nový s identifikačním výrobním štítkem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2017 13:11, před 8 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli výrobce nebo osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.

Prodávající odpovídá spotřebitelce, že věc má vlastnosti, které byly sjednány. Není-li tomu tak, je věc vadná a spotřebitelka může žádat nápravu. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li možné sjednat nápravu výše uvedenými způsoby, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Zákon ale více nespecifikuje, co se rozumí opravou věci. Dle judikatury Nejvyššího soudu ČR by však měl prodávající při opravě věci postupovat s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby vada byla řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. To, že součástka užitá při opravě věci hlavní byla vyrobena dříve než samotná věc hlavní, ještě automaticky neznamená porušení povinností ze strany prodávajícího (součástka mohla být úplně nová, nepoužitá). Pokud by však míra opotřebení součástky neodpovídala míře opotřebení hlavní věci, nebo pokud by daná součástka nebyla vůbec vhodná pro danou věc (např. byl dodán starší, méně výkonný typ motoru), nevyřídil prodávající reklamaci řádně a včas. Spotřebitelka by v takovém případě mohla odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Bude však nutné prokázat, že reklamace nebyla vyřízena řádně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 17:38, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.