Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
22.2 2017 jsem vrátila zboží Jaggings za cenu 1054 Kč a žádala jsem výměnu za větší. Bohužel nebyly dodány do poloviny března. Poté jsem se snažila telefonicky vykomunikovat vyřešení problému. Následně tedy již písemně - nejprve elektronicky a potom i doporučeným dopisem jsem požádala o vrácení částky 1054,-- Kč. Od té doby je reklamační telefon pro mé tel. číslo neustále obsazen. Dosud nevyřešeno.
Mrzí mě to, nechala jsem na sebe kontakt elektronický i telefonní, ale dosud bez žádné zpětné vazby. Požaduji tedy vrácení peněz.
Hezký den. Eliška Kulhánková
Comforttisse Slim Jeggings L/XL 899 Kč + 155 Poštovné
Žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Během čtrnáctidenní lhůty ode dne převzetí zboží při nákupu zboží na dálku prostřednictvím internetu či telefonu má spotřebitelka právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. To znamená, že má právo na vrácení peněz (dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), avšak již ne na výměnu zboží za jiné. Pro pořízení větší velikosti zboží je tak třeba uzavřít novou kupní smlouvu s tím, že ta bude uzavřena za aktuálních podmínek a tedy i dle aktuální ceny, včetně například doby dodání.
Výměna zboží v rámci původní uzavřené kupní smlouvy by připadala v úvahu pouze v případě, kdy by se jednalo o reklamaci vadného plnění. Tedy například v případě, že by dodané zboží mělo menší rozměry, než jak bylo objednáno a proto nesedělo. Tato reklamace by se řídila dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a musela by být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění.
Pokud však byla ohledně dodání větší velikosti kalhot uzavřena nová kupní smlouva, pak platí, že prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou, na adresu sídla společnosti zapsanou v obchodním rejstříku - aktuálně: Jurečkova 643/20, Ostrava, 70200). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Spotřebitelka nás informovala, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.