Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15366Zaslání balíčku bez objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2017, před 8 lety

Jitka Laminová

Znění stížnosti

Byl mi doručen balíček který jsem si neobjednala.Jméno je špatně napsané.A chci aby mé osobní údaje vymazali.Nepřeju si aby mi chodili balíčky které si ani neobjednávam.A ještě za to platila,když nic od nich nechci.


Požadované řešení

Chci aby mě přestali zasílat jakékoliv balíčky a aby si vymazali ze své databáze mé údaje.Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 11:07, před 8 lety

V daném případě velmi záleží na tom, zda spotřebitelka opravdu nikde neodsouhlasila, že jí bude obdržené zboží zasláno. Smlouva nebo objednávka nemusí být jen písemná, lze také uzavřít smlouvu po telefonu. Od takové objednávky má pak spotřebitel právo odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1824 a 1829 občanského zákoníku. Odstoupení od smlouvy je třeba vždy z důvodu prokazatelnosti zasílat doporučeně s dodejkou na níže uvedenou adresu prodejce.

V případě společnosti Westerfield Int. AG bývá zdarma jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí.

Pokud by se však skutečně jednalo o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitel nic neobjednal (ani po telefonu nesouhlasil se zasláním vzorku zboží zdarma spolu s dalšími informacemi od prodejce), nemusí za toto zboží platit a pokud by zboží přišlo, může si je ponechat. Upomínky k zaplacení za zboží by byly bezpředmětné a spotřebitel na ně v takovém případě nemusí reagovat.

Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.

Případnou výpověď smlouvy doporučujeme poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2 doporučeně s dodejkou a uchovat si její kopii.

Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.

Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.

Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 17:25, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.