Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#15372Neuznaná reklamace televize Samsung UE55KU6172

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 5 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2017, před 8 lety

Marcela Dabrowská

Znění stížnosti

Dne 20.02.2017 jsme v kamenné prodejně EXaSoft a.s. v Karviné Fryštát, zakoupili televizi typ. Samsung UE55KU6172 za 21000 Kč., která byla zabalena v kartonové krabici. V době prodeje televize nebyla v prodejně žádným způsobem odzkoušená. Po příjezdu do místa bydliště jsem televizi v přítomnosti manželky televizi dle přiloženého návodu rozbalili a připojili k elektrickému proudu. Po zapnutí jsme zjistili, že v levém dolním rohu je černý pruh. Provedli jsme fotodokumentaci poškození a ihned ještě v tento den jsme telefonicky kontaktovali prodejce, kterému jsme sdělili, že televize je vadná. Následně jsme televizi odvezli zpět do kamenné prodejny do Karviné Fryštát k reklamaci.
Dne 21.3.2017 odmítl převzít a zároveň jsem podal na kamenné prodejně v Karviné Fryštátě podnět k mimosoudnímu smírnému rozporování reklamace ze dne 22.02.2017. Prodejce v prodejně mi sdělil, že reklamace byla zamítnuta a to z důvodu, že bylo „nějakým výrobním technikem“ a revizi zjištěno, že televize byla v provozu osm hodin a po osmi hodinách došlo k mechanickému poškození z naší strany. K tomu jsem uvedl, že tvrzení a odůvodnění je mylné a nezakládá se na pravdě. Dne 20.02.2017 jsme zakoupili televizi, v čase 13:52:23 platbu provedli platební kartou. Vzhledem k velikosti a hmotnosti televize jsme se s prodejci dohodli, že televizi vyzvedneme v ten stejný den, jen později. Asi okolo 16:00 hodiny jsme televizi vyzvedli a odvezli do místa bydliště. V místě bydliště jsme karton rozbalili, televizi dle přiloženého návodu připojili k elektrickému proudu. Po zapnutí jsme zjistili, že v levém dolním rohu je černý pruh. Provedli jsme fotodokumentaci poškozené televize a ihned jsme telefonicky kontaktovali prodejce, kterému jsme sdělili, že televize je vadná. Foto poškození bylo pořízeno dne 20.02.2017 v 16:47 hod. a v 16:58 hod. jsme zaslali foto poškození pomoci aplikace WhatsApp prodejci. V 18:09 hod. jsme dostali odpověď „ajeeje“. Zprvu jsme si mysleli, že se nejedná o závadu, ale jde o špatné nastavení v menu televize nebo je televize v nějakém zkušebním režimu, proto jsme televizi nechali zapnutou. Ve večerních hodinách 20.02.2017 poslali email na reklamace@exasoft.cz, ve kterém žádali o bližší informace, jak máme v celé záležitosti postupovat. Do dnešního dne jsme na tento email nedostali žádnou odpověď. Vzhledem k pracovnímu vytížení a po telefonické dohodě jsme televizi k reklamaci předali dne 22.02.2017 na prodejně v Karviné Fryštátě.


Produkt

televize Samsung UE55KU6172


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz tedy 21000 Kč nebo výměnu televize za nový funkční nepoškozený typ televize UE55KU6172.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 07:17, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 12:41, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.