Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru 2016 jsem si koupil pánskou vycházkovou obuv-tzv.botasky-které jsem používal na cestě do práce a na zahradu za 699.-kč.Používal jsem je na jaře r.2016,přes léto jsem používal pantofle a sandály.V té době se již začala shrnovat zadní vnitřní část(stélka),ale že boty jsem měl akorát a pata "netlačila-nedřela",neřešil jsem to.Na podzim 2016,kdy jsem boty zase začal používat,jsem vyměnil tkaničky,neboť se přetrhly,přece kvůli tomu to nebudu reklamovat.Přes letošní "krutou" zimu jsem nosil zimní šněrovací obuv.Tak jsem na jaře opět vyndal "botasky" a po pár dnech se "rozpadly",prasknul svršek,prochozené podpaty.V prodejně v Ustí n.L.Trmice,mi údajně pí.vedoucí reklamaci IHNED ZAMÍTLA,že je proškolená.S tím nesouhlasím,ale nevím,jak se bránit.Kvůli 699.-kč nepůjdu do soudního sporu,na to asi spoléhají.Děkuji za radu,Velan Vladimí
Na paragonu je uvedeno:pan.vycházková obuv ,asi jejich č.313107 ,699.-kč
S tímhle způsobem řešení jsem se setkal poprvé,že to řeší prodavačka na prodejně(údajně je proškolená-asi to záleží na prémiích).Pokud jsem něco někdy reklamoval,vždy to bylo odesláno na posouzení,opraveno,vyměněno,vráceny peníze.Zde požaduji vrácení peněz a již nikdy do Daichmannu nevkročím a budu varovat všechny známé.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Co se týče posouzení reklamace, je toto plně v kompetenci prodejce. Je tedy na prodejci, jakým způsobem reklamaci posoudí. Prodejce nemusí zboží zasílat výrobci nebo dodavateli. Reklamaci tedy může posoudit prodejce sám. Reklamace však musí být vyřízena řádně a včas. V případě, kdy spotřebitel se závěry reklamačního řízení nesouhlasí, může závěry reklamace rozporovat. Rozporovat je možné například posudkem soudního znalce z oboru. Náklady na znalečné je možno v případě příznivého znaleckého posudku požadovat po prodejci z titulu účelně vynaložených nákladů, souvisejících s uplatněním reklamace.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.