Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#15376ŽÁROVKY

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2017, před 8 lety

Zuzana Kubánková

Znění stížnosti

dobrý den,

dne 19.12.2016 jsem byla v místě bydliště navštívena dvěma pracovníky firmy Bohemia energy, kteří mi nabízeli levnější
energie, jelikož jsem byla v časovém presu a zrovna na odchodu z domu, podepsala jsem souhlasné prohlášení. Když jsem odcházela z bytu, vrátil se ještě jeden z pracovníků s tím, že když jsem byla
tak sympatická a jsou ty vánoce, že má pro mě dárek a dal mi do ruky
balení úsporných žárovek. Když jsem si svůj krok rozmyslela a přečetla recenze na tyto nekalé praktiky vypověděla jsou svou smlouvu, kterou společnost akceptovala, ale byl mi vyčíslen poplatek ve výši 2000,- Kč za převzaté žárovky. Toto mě tak rozčílilo, protože nikdo mě na toto vůbec neupozornil a navíc jaké bylo mé překvapení, když jsem se dozvěděla , že jsem na žárovky uzavřela kupní smlouvu, kterou mi však podomní prodejci ( pracovníci výše uvedené firmy ) nějak zapomněli ponechat a vůbec mě na tuto skutečnost upozornit :-( . Jsem samoživitelka a bydlím se synem sama, opravdu nemám zbytečných 2000,- Kč pro podvodníky.

S pozdravem Zuzana


Požadované řešení

Chtěla jsem poprosit o radu, zda dlužnou částku ve výši 2000,- Kč mám uhradit a mít od zmíněných podvodníků klid, kteří neustále telefonicky obtěžují ať si své odstoupení od smlouvy rozmyslím, jinak budu muset platit nebo tím, že jsem vypověděla smlouvu a oni to akceptovali nemají právo po mě něco vymáhat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 07:44, před 8 lety

Jakmile spotřebitelka od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je tedy povinna vrátit žárovky, doporučujeme učinit tak prokazatelným způsobem. Pokud by spotřebitelka již nemohla obdržené žárovky vrátit v neporušeném stavu, byla by pak povinna uhradit pouze cenu žárovek, která byla původně sjednána. Tedy původní zvýhodněnou cenu, která je uvedena ve smlouvě.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.

Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj (obchodník prezentoval zboží jako dárek), jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.

Spotřebitelka má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.4.2017 14:46, před 8 lety

Dobrý den, paní Kubánková,

vzhledem k tomu, že Váš požadavek neobsahuje identifikační údaje, není možné Vám poskytnou bližší informace.

Prosím o jejich doplnění, následně Vám poskytnu více informací.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2017 10:32, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2017 17:12, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.