Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29. 10. 2013 jsem s firmou Medioceum Plus s.r.o. uzavřel kupní smlouvu č. 201300825. Výrobek Anurex za 999 Kč objednaný v jejich e-shopu www.anurex.cz neodpovídal mým představám a proto jsem využil svého práva zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku. Firma mě po té telefonicky kontaktovala a tvrdila, že na toto nemám nárok. Jako důvod nejprve uvedli, že na zdravotnické zboží se tento zákon nevztahuje, poté co jsem jim to vyvrátil, začali tvrdit, že důvod je to, že jsem rozbalením obalu porušil jakousi samolepku - pečeť. Výrobek jsem přitom vrátil nepoškozený, nepoužitý, v původním obalu, pouze rozbalený. Firma částku odmítá vrátit a dále nekomunikuje. Jako doklad mohu zaslat fakturu, podací lístek k vrácenému zboží a protože firma odmítala komunikovat písemně, také nahranou část telefonického rozhovoru.
Anurex - aplikátor k léčbě hemoroidů
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží prostředky komunikace na dálku (např. internetový obchod) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů do 14 dnů od převzetí zboží dle § 53 odst.7 občanského zákoníku. V této lhůtě může spotřebitel mimo jiné i výrobek rozbalit a nemusí jej vracet s originálním obalem.
Uvedený výrobek nespadá pod zákonné výjimky, kdy odstoupit nelze.
Doručením odstoupení od kupní smlouvy má odstoupení právní účinky a spotřebitel tak může požadovat vrácení finanční částky. Prodejce musí finanční částku vrátit do 30 dnů od odstoupení dle § 53 odst.10 občanského zákoníku.
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany jsou tak povinny si vydat vše, co smlouvou vzájemně nabyly. Prodejce nejčastěji finanční částku a spotřebitel zboží dle kupní smlouvy.
Společnost Mediceum Plus s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.