Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Podávám stížnost na vstup pracovníků, či pověřených osob ČEZ na moji zahradu a provedení zásahu na dřevinách bez mého vědomí, bez předchozího upozornění bez jakéhokoli kontaktu či jakékoli snahy domluvit se na spolupráci. Zahrada se nachází u domu, je oplocená, se zamčeným a zabezpečeným vstupem. ČEZ má k dispozici všechny kontakty na mne, přesto jsem nebyla o plánovaném zásahu ani informována, ani vyzvána k případnému provedení nutných úprav dřevin. Má stížnost se tedy týká 1. předem neohlášeného vstupu na můj oplocený pozemek 2. předem neohlášených zásahů - ořezu a kácení - na mých dřevinách.
Žádám vysvětlení, proč jsem nebyla o plánovaném vstupu a zásazích na mém pozemku předem informována.
Žádám vysvětlení proč mi nebylo umožněno provést vlastní úpravu dřevin.
Nepřeji si, aby pracovníci, či pověřené osoby ČEZ nadále vstupovali bez mého vědomí na můj pozemek a jakkoli manipulovali s mým majetkem.
Děkuji.
|
Tweet |
Provozovatel přenosové soustavy a provozovatel distribuční soustavy mají podle energetického zákona právo vstupovat a vjíždět na cizí nemovitosti v souvislosti se zřizováním, obnovou a provozováním přenosové soustavy. Dále mají právo odstraňovat a oklešťovat stromoví a jiné porosty, provádět likvidaci odstraněného a okleštěného stromoví a jiných porostů ohrožujících bezpečné a spolehlivé provozování zařízení přenosové soustavy v případech, kdy tak po předchozím upozornění a stanovení rozsahu neučinil sám vlastník. Společnost tedy měla povinnost vyzvat spotřebitelku k odstranění a okleštění dřevin. Teprve poté tak mohla společnost učinit sama.
Provozovatelé přenosové nebo distribuční soustavy jsou povinni při výkonu výše uvedených činností co nejvíce šetřit práv vlastníků dotčených nemovitostí a vstup na jejich nemovitosti jim oznámit. Po skončení prací jsou povinni uvést nemovitosti do předchozího stavu, a není-li to možné s ohledem na povahu provedených prací, do stavu odpovídajícímu předchozímu účelu nebo užívání dotčené nemovitosti a bezprostředně oznámit tuto skutečnost vlastníku nemovitosti. Po provedení odstranění nebo okleštění stromoví jsou povinni na svůj náklad provést likvidaci vzniklého klestu a zbytků po těžbě.
Porušila-li společnost některou ze svých zákonných povinností a spotřebitelce vznikla v souvislosti s tímto porušením povinností škoda, může spotřebitelka žádat náhradu této škody. Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.