Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 4.3.2017 jsem prostřednictvím eshopu www.emiko.cz uskutečnil objednávku 2ks sporáku AEG 47036 IU-MN. V době objednávky bylo uvedeno zboží skladem. Po odeslání objednávky mi byl doručen email s potvrzením o přijetí objednávky číslo 3201700205. Následující den v odpoledních hodinách, tedy 5.3.2017, stále prodejce u uvedeného sporáku uváděl dostupnost skladem. K mému překvapení jsem 6.3.2017 obdržel email s informací o stornu objednávky s tím, že zboží bylo vyprodané (údajně měli 1ks který prodali) a aktuálně toto zboží nemají oni ani dodavatel. Tento sporák na internetu, dle srovnávače heuréka.cz, nabízí 65 obchodů a naprostá většina má zboží skladem. nevím tedy kde je problém ale ani téměř po měsíci čekání objednané zboží nemám. Prodejce opakovaně tvrdí že zboží není dostupné u dodavatele.
Prodejce jsem kontaktoval telefonicky ihned po obdržení informace o stornu objednávky, požadoval jsem toto storno objednávky zrušit jelikož s tím nesouhlasím, výslovně jsem si přál objednávku ponechat v evidenci jako platnou! Slečna na telefonu mi sdělila že tak učiní, informaci předá kolegům a sdělila mi, že objednané sporáky by měli naskladnit cca do 2 týdnů. Souhlasil jsem tedy s tímto termínem a že si na vyřízení objednávky počkám.... Bohužel ani po nedávné telefonické urgenci zboží nebylo dodáno, zboží stále údajně není skladem ani u dodavatele a co více - objednávka je prý stále stornována bez mého souhlasu.
Indukční sporák AEG 47036IU-MN
Prosím již o urychlené dodání objednaného zboží dle objednávky číslo 3201700205. Děkuji
|
Tweet |
Podle ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.