Společnost


Jan Adamec

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15411Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2017, před 8 lety

Čeněk Kohut

Znění stížnosti

Byl zakoupen pár stříbrných náušnic,které měly nefunkční zapínání.Při prvním použití došlo ke ztrátě jedné z nich.Reklamace nebyla uznána z důvodu používání v rozporu se záruční podmínkou. Zakoupeno v Krnově, fa Jan Adamec.


Produkt

Pár stříbrných naušnic


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2017 12:21, před 8 lety

Pokud došlo ke ztrátě náušnice v důsledku vady věci, má pak spotřebitel zákonné nároky podle § 2169 občanského zákoníku. Spotřebitel může požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Zboží může tedy spotřebitel reklamovat, přestože jeho část chybí. Reklamovat nelze pouze zboží podle § 2167 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten striktně vymezuje, u kterého zboží kupující nemá právo z vadného plnění.

Ve prospěch spotřebitele lze v daném případě rovněž aplikovat § 2110 písm. b) téhož zákona, podle kterého lze práva z vadného plnění uplatnit i v případě, kdy kupující nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel (tedy celý pár náušnic), pokud věc použil ještě před objevením její vady.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 19:04, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.