Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15415Nesprávně vypočítaná náhradní spotřeba elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 hodin 56 minut

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2017, před 8 lety

Věnceslava Marková

Znění stížnosti

Dobrý den,dovoluji si Vás požádat o pomoc při řešení reklamace spotřeby elektřiny, která nastala při poruše elektroměru.Již si nevím rady, kam se obrátit.Dopisy poslané ombudsmanovi ČEZ jsou bez odpovědi.Problém nastal po poruše elektroměru, který byl nainstalován při napojení tepelného čerpadla. Byla spočítána náhradní spotřeba,která neodpovídá skutečnosti,neboť jsme denně zapisovali spotřebu pro naši informaci.Jsme v důchodu a nechtěli jsme překročit naše finanční možnosti.Výpočet náhradní spotřeby nás šokoval.Naše korespodence a snaha o domluvu,zasílání našeho měření nebyla brána v potaz.Pro objektivní posouzení naší stížnosti můžeme doložit korespondenci,naše měření v posuzovaném období a vše co máme k vyřešení této pro nás velmi nepříjemné, stresující situace.Těžko se to dá takto stručně napsat, jsme připraveni dodat potřebné podklady.V dopise pro ombudsmana ČEZ, který můžeme dodat je vše popsáno podrobně i veškerými daty.


Požadované řešení

Chtěli bychom změnit výpočet náhradní spotřeby elektřiny a vzít v potaz naše denní měření.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2017 11:11, před 8 lety

Ve vyhlášce č. 82/2011 Sb., o měření elektřiny a o způsobu stanovení náhrady škody při neoprávněném odběru, neoprávněné dodávce, neoprávněném přenosu nebo neoprávněné distribuci elektřiny je v § 4 odst. 2 je uvedeno, že údaji z měření elektřiny jsou údaje zaznamenané měřicím zařízením, popřípadě vypočtené na základě údajů z měřicího zařízení, údaje předané zákazníkem (dále jen „samoodečty“), náhradní údaje získané výpočtem, odhadem nebo vzájemným odsouhlasením provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy se zákazníkem, výrobcem elektřiny nebo provozovatelem jiné distribuční soustavy.

Pokud by bylo vyúčtování chybné, je nutné jej reklamovat (vzorový formulář je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu). Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Reklamace vyúčtování služeb však nemá odkladný účinek, proto ho musí spotřebitel uhradit a bude-li reklamace uznána, tak bude částka vyúčtována zpět nebo bude spotřebiteli vrácena.

Společnost ČEZ Distribuce, a. s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.