Společnost


DOMATECH.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15422Nepřevzetí zboží e-shopem v zákonné lhůtě na odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2017, před 8 lety

Michal Patka

Znění stížnosti

Dobrý den, od výše uvedené společnosti jsme zakoupili skleník, skleník byl doručen a po několika dnech vrácen v původních obalech Českou poštou, s.p., po (ne)doručení nám přišla SMS o uložení balíku na poště-ano, musela nás o tomto kontaktovat pošta, nikoli eshop. Po telefonátu s e-shopem nám bylo sděleno, že údajně přišel balík poničený. Z e-shopu nám bylo sděleno, že nepřevzali balík právě kvůli poškození obalu a nyní si dle nich máme reklamace řešit s přepravcem, kdy oni s tímto problémem již nemají nic společného, je to pouze náš problém. Arogantnější chování e-shopu jsem ještě v životě nezažil a proto bych rád věděl, zda je to opravdu pouze můj problém, a vše si musím "vyběhat" s přepravcem, či jak se k tomuto problému stavět. Děkuji


Produkt

zahradní skleník


Požadované řešení

jakékoliv řešení a nikoliv arogantní chování a "dávání rukou pryč" od problému


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2017 07:37, před 8 lety

Pokud byla zásilka s vráceným zbožím viditelně poškozená při doručování prodejci, je správným postupem, že ji e-shop nepřevzal, avšak zároveň byl povinen ihned s pracovníkem České pošty sepsat o tomto protokol, poté se vrací zásilka spotřebiteli zpět a spotřebitel pak může uplatnit u České pošty nárok na náhradu škody do výše ceny pojištění.

Pokud by však zásilka nebyla viditelně poškozená a k jejímu převzetí by e-shopem došlo, přechází pak právo na náhradu škody podle § 12 odst. 7 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách, na adresáta, tedy na e-shop. Ten by byl pak povinen uplatnit reklamaci poškozené zásilky do dvou pracovních dnů v souladu s Poštovními podmínkami České pošty.

Dle čl. 2 odst. 3 písm. c) poštovních podmínek České pošty, s.p. (dále jen poštovní podmínky) mohou být obsahem zásilky také snadno rozbitelné věci, pokud jsou upraveny zvláštním tomu odpovídajícím způsobem tak, aby se v důsledku běžných manipulací s poštovní zásilkou nemohly poškodit.

Pokud byl obsah zásilky poškozen, ač byl proti poškození řádně zabezpečen, může spotřebitel žádat náhradu škody. Jestliže podnik požadavek spotřebitele na náhradu škody zcela nebo zčásti neuznává, tak dle čl. 45 odst. 6 poštovních podmínek podnik nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy nastaly nebo byly zjištěny skutečnosti rozhodné pro toto stanovisko, předá spotřebiteli své stanovisko včetně jeho zdůvodnění v písemné podobě. Jestliže spotřebitel vznese proti takovému stanovisku námitky, podnik je přezkoumá a spotřebiteli v době co nejkratší předá své písemné stanovisko k námitkám.

Byla-li zásilka poškozena, jedná se o vadu poskytované poštovní služby. V takovém případě je vhodné poštovní službu reklamovat. Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 18:11, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.