Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Dne 30.3.2017 mi měl být společností Geis CZ doručený balíček. Řidič se mě pokusil kontaktovat, ale nezastihl mě. Cca za hodinu, v 9.38 jsem mu volala zpět, ale už neodpovídal. Zkoušela jsem volat 2x,ale nic. Ve 12.39 mi volal znova, ale jen prozvonil, zavolala jsem tedy zpět a po představení se hovor ukončil. Podařilo se mi dovolat mu až ve 14.49 a řekl mi, že mi chtěl doručit balíček, ale nebylo tam uvedeno čp, tak ho nedoručil a že už je doma a už rozhodně nikam nepojede. Ihned jsem kontaktovala zákaznický servis, tam mi po prověření situace u dispečera řekli, že mě řidič bude kontaktovat a ještě dnes mi balíček doručí. Mimochodem čp na balíku uvedeno bylo a podle systému byl balíček doručen zákazníkovi. Řidič mě kontaktoval, ale vysmál se mi, že jsem se zbláznila a balíček mi doručí jedině do 30 km vzdáleného města. Další hodinový telefonát na zákaznickou linku nic nevyřešil, protože prý mám smůlu, už se fakt nedá nic dělat, není možné balíček doručit a jediné co pro mě mohou udělat je, doručit ho v pondělí. Což už je bohužel pozdě. Je jim sice jasné, že chyba byla na straně řidiče, ale mám smůlu, nedá se nic dělat. Jestli v pondělí balíček už nechci, doručí ho zpět zákazníkovi. Tento však už je zaplacený... Má zákazník vůbec šanci se proti takovému jednání bránit? Že strany Geis CZ to bohužel bylo jednání stylem, zákazník je až na posledním místě a hlavní slovo má řidič.
Jako reakci jsem chtěla, aby mi jakkoliv balíček doručili, aby udělali něco, aby to šlo....
|
Tweet |
Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s příkazcem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat. Jestliže by zásilka byla dodána později, než bylo stanoveno ve smlouvě, resp. obchodních podmínkách, a v důsledku toho vznikla škoda, mohl by se příkazce domáhat její náhrady na zasílateli.
Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa určeného spotřebitelem, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu zřejmě uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.