Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupil jsem 18.3.2017 chladničku CRE310A+++ značky Romo výrobním číslem 50635144a s deklarovanou spotřebou 0,389 KWhod/24 hod.
Chladničku jsem vychladil napnil vychlazenýma a zmrazenýma potravinama a po dalších 24 hod započal měření spotřeby. Spotřebu jsem měřil týden a po vyhodnocení jsem spočetl skutečnou průměrnou denní spotřebu 0,495KWhod/24 hod. Jelikož je rozdíl skutečné a uváděné spotřeby větší jak 20%,požádal jsem o výměnu za novou chladničku, která skutečně má deklarovanou spotřebu. Právě uváděná spotřeba byla zásadní při výběru modelu chladničky.
Přeposílám níže komunikaci se zástupcem ELMAX STORE a.s., který nemá zájem věc řešit ani provést měření spotřeby.
Děkuji za prověření postupu při řešení mojí reklamace.
S pozdravem
Jiří Kec
______________________ Původní zpráva: ________________________
> Od: Jiří Kec
> Komu: Daniel Sztefek
> Datum: 31.03.2017 20:14
> Předmět: reklamace vysoká spot
>
Dobrý den,
vzhldem ke skutečnosti, že se jedná o novou chladničku, tak bych z vaší strany očekával vstřícnější jednání. Kde berete jistotu, že moje chladnička je v technickém stavu, který byl u testovaného výrobku. Měření jsem prováděl měřidlem cost control ESL - viz přiložené foto.
V současnosti timto měřidlem měřím spotřebu chladniču svých rodičů značky Electrolux, která je asi 2 roky stará a naměřená hodnota se pohybuje na hodnotě uváděné výrobcem. Navrhuji vám změřit spotřebu vaší skladové chladničky ROMO CRE310A+++ , když bude spotřeba odpovídat, tak ji dovezte a vyměnte za moji novou ( zakoupena 18.3.2017) a následně si změřte v laboratorních podmínkách můj kus, který tímto opětovně reklamuji ve 14- denní lhůtě od zakoupení. Pokud však váši odpověď nehodláte přehodnotit, tak to pouze naznačuje váš zájem o spokojené zákazníky.
S pozdravem
Jiří Kec
______________________________________________________________
> Od: Daniel Sztefek
> Komu: Jiří Kec
> Datum: 31.03.2017 09:39
> Předmět: RE: reklamace vysoká spotřeba chladničky
>
Vážený zákazníku,
údaje týkající se spotřeby uvedené na energetickém štítku jsou výsledkem normovaného měření, které probíhá dle přesně dané metodiky velice detailně specifikované předpisy a vyhláškami EU. Bez splnění těchto přísných podmínek nemůže být žádný spotřebič na evropském trhu distribuován a nabízen.
Berte prosím na vědomí, že tyto údaje se nemusejí shodovat s výsledky měření spotřeby v běžných domácích podmínkách.
Pokud i nadále trváte na svých požadavcích, budeme pro další posouzení Vaší reklamace spotřebiče ROMO CRE310A+++ potřebovat informaci, dle jaké metodiky a jakým měřákem bylo Vaše měření prováděno.
s pozdravem
Mgr. Daniel Sztefek
Produktový specialista
ELMAX STORE a.s.
Topolová 777/2 Horní Těrlicko
73542 Těrlicko
Czech Republic
IČO 25373781, DIČ CZ25373781
e-mail: sztefek@elmax.cz
www.romocr.cz; www.blomberg.cz; www.klugecr.cz; www.avintage.cz; www.brandt.cz; www.de-dietrich.cz
From: Jiří Kec [mailto:j.kec@centrum.cz]
Sent: Tuesday, March 28, 2017 12:20 PM
To: Daniel Sztefek
Subject: RE: reklamace vysoká spotřeba chladničky - neodpovídá udávaným parametrům Re: 4 roky bezplatného servisu - schválení registrace
Dobrý den,
pokud moho považovat vaše stanovisko za oficiální a konečné, tak je přeposílám jako součást své stížnosti na ČOI a D-test.
Do 31.3.2017 mi můžete chladničku vyměnit dle mého původního požadavku.
Chladnička je k výměně na adrese:
Nutno předem dohodnout čas výměny - tel. Jiří Kec
______________________________________________________________
> Od: Daniel Sztefek
> Komu: "j.kec@centrum.cz"
> Datum: 28.03.2017 11:01
> Předmět: RE: reklamace vysoká spotřeba chladničky
>
Vážený zákazníku,
děkujeme Vám za zakoupení produktu Romo. Ač dle Vašeho dopisu nejste z výrobkem zcela spokojen vězte, že spotřebiče Romo jsou vyráběny a kompletovány na certifikovaných evropských linkách dle schválených a normovaných postupů a jsou průběžně kontrolovány. Naší primární snahou je maximální spokojenost zákazníka a ke své práci přistupujeme zodpovědně a profesionálně. Odchylka ve spotřebě v řádu několika procent, či dokonce několika desítek procent proto nejen že není pravděpodobná, ale troufám si říci, že ani možná.
Nyní k Vaší konkrétní stížnosti.
Měření spotřeby, které uvádějí povinně všichni výrobci spotřební elektroniky ve své dokumentaci v závislosti na druhu spotřebiče, jsou prováděna v normovaných laboratorních podmínkách a dle předem jasně daných postupů. Ty si neurčuje výrobce, ale jsou dány velice přísnými evropskými normami a předpisy. Důraz je u těchto měření kladen zejména na to, aby podmínky měření byly u všech výrobců identické a měly tak pro spotřebitele vypovídací hodnotu a daly mu možnost srovnání.
V praxi to znamená, že nový spotřebič je naplněn přesně odváženými potravinami do určité předem přesně dané úrovně a poté je v předem přesně určené okolní teplotě a po předem přesně daný čas opakovaně prováděno měření spotřeby. Opakuji – tyto údaje jsou dány evropskými předpisy, které výrobce musí dodržet, což činíme.
Jakákoliv odchylka od těchto pevně daných evropských norem, tj. větší/menší naplnění chladícího/mrazícího prostoru, jiná než předem určená okolní teplota, čí použití jiného než normovaného měřáku, má naprosto zásadní dopad na výslednou spotřebu. Dle daných podmínek se tyto rozdíly pohybují až v několika desítkách procent.
Můžete si to samozřejmě ověřit v praxi – takto výraznou odchylku totiž naměříte u všech ostatních výrobců. Standardizované laboratorní podmínky se od těch běžných domácích totiž zásadně liší.
Právě toto je důvod odchylky Vámi naměřené spotřeby od certifikované a normované spotřeby udávané výrobcem.
Věříme, že Vás toto vysvětlení uspokojí a s produktem Romo budete spokojen.
S přáním hezkého dne
s pozdravem
Mgr. Daniel Sztefek
Produktový specialista
ELMAX STORE a.s.
Topolová 777/2 Horní Těrlicko
73542 Těrlicko
Czech Republic
IČO 25373781, DIČ CZ25373781
e-mail: sztefek@elmax.cz
www.romocr.cz; www.blomberg.cz; www.klugecr.cz; www.avintage.cz; www.brandt.cz; www.de-dietrich.cz
From: Jiří Kec [mailto:j.kec@centrum.cz]
Sent: Monday, March 27, 2017 6:02 PM
To: Tomáš Čmiel
Subject: reklamace vysoká spotřeba chladničky - neodpovídá udávaným parametrům Re: 4 roky bezplatného servisu - schválení registrace
Dobrý den,
zakoupil jsem 18.3.2017 chladničku CRE310A+++ značky Romo výrobním číslem 50635144a s deklarovanou spotřebou 0,389 KWhod/24 hod.
Chladničku jsem vychladil naplnil vychlazenýma a zmrazenýma potravinama a po dalších 24 hod započal měření spotřeby. Spotřebu jsem měřil týden a po vyhodnocení jsem spočetl skutečnou průměrnou denní spotřebu 0,495KWhod/24 hod. Jelikož je rozdíl skutečné a uváděné spotřeby větší jak 20%, žádám o výměnu za novou chladničku, která skutečně má deklarovanou spotřebu. Právě uváděná spotřeba byla zásadní při výběru Vašeho modelu.
Děkuji za rychlé vyřízení.
S pozdravem
Jiří Kec
> Od: zaruka@elmax.cz
> Komu: j.kec@centrum.cz
> Datum: 20.03.2017 13:55
> Předmět: 4 roky bezplatného servisu - schvá
>
Vážený zákazníku
děkujeme Vám za zakoupení spotřebiče CRE310A+++ značky Romo výrobním číslem 50635144a.
Vaše žádost o registraci byla schválena pod číslem certifikátu ROCZ0008615.
Hezký den,
Elmax Store a.s.
E-mail: zaruka@elmax.cz
chladničku CRE310A+++ značky Romo výrobním číslem 50635144a s deklarovanou spotřebou 0,389 KWhod/24 hod. Chladničku jsem vychladil naplnil vychlazenýma a zmrazenýma potravinama a po dalších 24 hod započal měření spotřeby. Spotřebu jsem měřil týden a po vyhodnocení jsem spočetl skutečnou průměrnou denní spotřebu 0,495KWhod/24 hod.
Navrhuji změřit spotřebu skladové chladničky ROMO CRE310A+++ , když bude spotřeba odpovídat, tak ji dovezt a vyměnte za moji novou (zakoupena 18.3.2017) a následně změiřt v laboratorních podmínkách můj kus, který tímto opětovně reklamuji ve 14- denní lhůtě od zakoupení.
|
Tweet |
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu). Pokud by byla daná kupní smlouva uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno.
Věc musí mít vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Pokud zboží nemá deklarovanou spotřebu, je vadné a spotřebitel může žádat nápravu v rámci reklamačního řízení.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud by prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.