Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od r.1993 jsem zákazníkem firmy SčVK,po celou tuto dobu mi fa. účtovala stočné ve 100% vodného.V posledních 1Oti letech začalo docházet k problémům odtoku odpadních vod.Za r.2016 mi bylo vráceno stočné v plné výši s tím,že fa.SčVK zjistila,že zde není kanalizační řád a odpady vtékají do rúzných šachet a přilehlých příkopů.Tyto šachty a příkopy jsou za ta léta jistě již naplněny a fy.SčVK již nehodlá tyto problémy řešit a přenesla je na nás.Celkem jsem za dobu smluvního vztahu uhradil více jak 92000,-Kč za stočné(za to jsem mohl mít již slušnou domácí ČOV)Myslím si,že fa. musela mít přehled o neexistenci veřejné kanalizace a přesto po celou dobu účtovala neoprávněné stočné až při výskytu problémů upouští od fakturace stočného.Mám za to,že fa.SčVK je nyní ve vztahu k mé osobě v neoprávněném obohacení , toto jsem se snažil napravit podáním ,,Dohody o narovnání" ze dne 22.2.2017.Fa. SčVK však vůbec nereaguje a nechává všemu volný průběh bez jakéhokoli zájmu o dohodu urovnání smluvního vztahu.Jediné co udělala,je to , že je připravena nová smlouva bez účtování stočného.Problém je jistě pro mou osobu i v tom,že SčVK je jediným dodavatelem vody v regionu a já nemám šanci přejít ke konkurenci.
Vrácení neoprávněně účtovaného stočného od začátku doby smluvního vzatahu viz.,,Dohoda o narovnání" Souhlasil bych i s kompenzací a případným řešením, že fa.SčVK vybuduje na své náklady ,,Domácí čistírnu odpadních vod" pro 4 - 8 osob (náklady výstavby na klíč dle nabídek cca 60000,-kč)
|
Tweet |
Stočné je úplatou za službu spojenou s odváděním, čištěním, nebo jiným zneškodňováním odpadních vod. Podle § 8 odst. 14 zákona o vodovodech a kanalizacích vzniká právo na stočné (úplata za odvádění odpadních vod) okamžikem vtoku odpadních vod do kanalizace. Nebyla-li nemovitá věc připojena ke kanalizační síti, právo na stočné společnosti nevzniklo.
Neměla-li společnost právo na stočné, bezdůvodně se obohatila. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat vydání bezdůvodného obohacení. Od 1. 1. 2014 se právo na vydání bezdůvodného obohacení promlčí za 10 let. Pokud ale jednal ten, kdo se bezdůvodně obohatil, úmyslně, promlčí se právo na vydání bezdůvodného obohacení za 15 let. Nároky na vydání bezdůvodného obohacení, které vznikly před 1. 1. 2014, se však promlčí již za 3 roky ode dne, kdy k bezdůvodnému obohacení došlo. Jednalo-li se o úmyslné bezdůvodné obohacení, promlčí se nároky, jenž vznikly před 1. 1. 2014, za 10 let ode dne, kdy k bezdůvodnému obohacení došlo.
Nároky, u nichž již uplynula promlčecí lhůta, jsou nadále žalovatelné u soudu, pokud ale společnost uplatní námitku promlčení, soud nárok spotřebiteli nepřizná.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.