Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
četl jsem stížnost pána zde:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/13194/vraceni-platby
Jedná se o stejnou společnost.
Koupil jsem si VIP členství na půl roku (6 měsíců), za stejnou cenu, tzn. 180 CZK za měsíc.
Nyní po mě společnost vymáhá 2 394 CZK + 298 CZK za neuhrazení včas.
Částka 2 394 CZK vůbec nesouhlasí s VIP členstvím za 6 měsíců a při koupi této služby nebyla nikde uvedena.
Děkuji,
Petr Hnátek
VIP Classic na 6 měsíců
Požaduji zastavení vymáhání této nesmyslné částky.
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodávajícím.
Dobrý den,
v zájmu dohledání přislouchajícího profilu prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste se na stránce C-date zaregistrovali, respektive ID svého profilu,
velice Vám děkujeme.
Dobrý den,
z důvodu, že nemám přístup ke svému profilu na stránkách C-date.cz, tak vám ID nemohu sdělit.
Nicméně můžu Vám sdělit následující:
Na přiloženém screenshotu nevidím Vámi požadovanou částku, která činní 2 692 CZK, ale částku 180 CZK za 1 měsíc v délce trvání 6 měsíců, což je celkem 1 080 CZK.
Nejsem si jistý, zda zákony EU platí stejně, ale pokud vím, tak zákony ČR jasně stanovují, že musí být při nákupu služby, zboží či čehokoliv jiného, jasně stanovená částka.
Jelikož Vámi požadovaná částka 2 692 CZK není nikde uvedena, tak z mé strany nebude uhrazena z důvodu, že je zcela nesmyslná.
(Jelikož mohu do každá zprávy přiložit pouze jeden screenshot, tak v další zprávě bude screenshot druhý.)
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
v případě, že nemůžeme dohledat Váš profil (a tudíž ani detaily související s Vaším Prémiovým členstvím), nemůžeme žel ani identifikovat a následně objasnit vzniklé nejasnosti. V případě, že jste ze strany C-date obdrželi Upomínkový email, je ID Vašeho profilu součástí tzv. 'Referenčního čísla' - uveďte tudíž prosím alespoň Referenční číslo své Upomínky,
děkujeme Vám.
Referenční číslo zde:
CZ-2017-03-13-156792709-CDATE-DN
Přikádám zde i druhý screenshot, jak jsem již psal v minulé zprávě.
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Account ID: 156792709
Dobrý den.
Dlužná suma v celkové výši 2692 Kč Vám byla objasněná v rámci Platebních upomínek z dat 01.04.2017 a 08.04.2017 (viz prosím přiložený screenshot). Cena prodlouženého VIP členství Vám byla vysvětlená v rámci komunikace s Oddělením pohledávek C-date ke dnům 03.04.2017 a 04.04.2017.
Děkujeme Vám a přejeme Vám úspěšný den.
Ono, toto již vím, nicméně tato částka je nedůvodná, jelikož protože nebyla řádně uvedena při objednávce.
Viz. screenshot
To, že normálním písmem máte nějakou částku a pak miniaturním písmem a ještě ke všemu v místě patičky webu další částku, to už není moje starost.
Protože pokud vím, tak má být výše ceny řádně a viditelně uvedena, jinak je objednávka neplatná.
Tudíž vám nic posílat nemusím.
Jak již bylo uvedeno výše, pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.