Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
dnes nám byl dodán nábytek (postel a skříň). Vsechno.probíhalo naprosto v pořádku. Po tom co jsme nábytek rozdělali tak jsme zjistili, že zzrcadlo ze skříně je úplně popraskane.. Nechápu jak je to možné, ze se dopravcum může stát taková věc..Čekali jsme na nabytek dlouho, nepřijeli ve stanovenou dobu a ještě s tím jeli asi jako "neřízené střely" jinak si to nedovedu vysvětlit..
Měli by jsi na to dávat pozor, nebo tímto ztratíte zákazníky..
S pozdravem Debèfová
Výměna skla, potvrzení reklamace
|
Tweet |
Podle ust. § 2121 odst. 1) občanského zákoníku platí, že nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího jejím převzetím. U smluv uzavřených se spotřebitelem ve smyslu § 2090 odst. 2) občanského zákoníku však i po dobu přepravy věci odpovídá za její poškození prodávající, neboť spotřebiteli je věc odevzdána až převzetím od přepravce. Jestliže tedy dojde k poškození zboží při přepravě, spotřebitel uplatňuje reklamaci u prodávajícího a prodávající následně po přepravci, neboť spotřebitel uzavřel smlouvu pouze s prodávajícím a nikoliv s přepravcem.
Před námitkami prodávajícího ohledně toho, že poškození nezpůsobil on, spotřebitele chrání ustanovení § 2161 občanského zákoníku. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.
I kdyby poškození vzniklo právě až při přepravě, za to, že zásilka je v pořádku doručena a předána, odpovídá prodávající. Přepravce není stranou, se kterou by spotřebitel byl v právním vztahu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Vážená paní,
samozřejmě se může stát, že v rámci přepravy dojde k újmě nějakého dílu. Většina zboží je od zahraničních dodavatelů a není tak tedy 100%, že zrcadlo prasklo až při konečné manipulaci našimi dopravci. Reklamaci, prosím, uplatněte klasickou cestou - ideálně přes reklamační protokol dostupný z: https://www.sconto.cz/obchodni-domy/reklamacni-protokol/
Následně Vám bude přijetí reklamace potvrzeno a objednán nový díl.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.