Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
dne 15.12.2016 jsem u firmy Send objednavala predplatne casopisu Retro. Na zaklade objednavky, kterou jsem nasledujici den uhradila tj. 16.12.2016 (ihned po te, co mi zaslali nutne udaje k provedeni platby) mi prisel mail s rekapitulaci objednavky, kde sami pisi, ze mam zdarma narok na darek k predplatnemu. Jedna se o uklidovy balicek Zenit v hodnote 414 Kč. Zadny darek jsem neobdrzela.
Podotykam, ze platbu jsem overovala a uz 16.12.2016 byla platba zauctovana. Tzn. ze z me strany ani ze strany me banky nedoslo k prodleve.
S firmou Send jsme si vymenili nekolik mailu. Nejdrive chteli, at jim zaslu oba maily, ve kterych mi darek slibili. Maily jsem jim zaslala. Na to mi odpovedeli, ze darku bylo jen 50 a ja na nej nemam narok, s tim ze uz ho nemaji. Pry ho zaslali "rychlejsim" predplatitelum.
Preci v dobe me objednavky i uhrady, museli vedet, zda jeste darky maji ci nikoliv!! 16.12.2016 mi poslali druhy potvrzujici mail o predplatnem a znovu psali o darku zdarma.
Po me urgenci na nedodany darek ted tvrdi, ze maily rozesila system a ten nevi, zda jeste darky maji ci nikoliv. Pry jsem si narok na darek mela telefonicky overit, coz nikde neni psano, ze je to nutne a me to ani nenapadlo, kdyz mi darek 2x pisemne potvrdili.
Citim se timto jednanim podvedena a jevi se mi to jako klamani spotrebitele.
Darek me bohuzel nalakal a kdybych vedela, ze ho nakonec neobdrzim, tak bych predplatne neobjednavala.
Predplatne casopisu Retro
Navrhuji, aby firma dostala svemu slibu a bud mi darek co nejdrive zaslala nebo predplatne poskytla zdarma, tzn. penize mi vratila zpet - vzhledem k hodnote darku a cene predplatneho.
|
Tweet |
Pokud společnost své zákazníky předem upozornila, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.