Společnost


Ratifico s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15445Neodpovídající zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2017, před 8 lety

Barbora Spíchalová

Znění stížnosti

​Dobrý den,

dne 10.3.2017 má sestra objednala na stránkách http://www.mbkvyskov.cz/ (Ratifico.cz) obuv Camper PEU CAMI Šedá - Camper Polokozačky - Kotníkové boty (http://www.mbkvyskov.cz/camper-peu-cami-Šedá-camper-polokozačky-kotníkové-boty-gf5f28qs58m-p-41353.html). Dnes po příšerných peripetiích (vysvětlování celní správě, proč je rozdílná uhrazená částka vs částka na faktuře, 3 týdny čekání, psaní dotazů na stránkách - bez opovědí) si je vyzvedla. Boty absolutně neodpovídají tomu, co je nabízené na jejich stránkách. Jde o totální šunt - vietnamská napodobeniny zimních válenek UGG.

Na stránkách je uvedena cena 1928 Kč, sestře bylo z účtu strženo kolem 2300 Kč a nyní musela zaplatit přes 600 Kč celní poplatek.

Dnes jsem obvolávala několik kontaktů, které mají co dočinění s mbkvyskov a nikdo z dotázaných nemá nic společného s firmou Ratifico. Kontakt přímo na Ratifico neexistuje.

Na Vašich stránkách jsem nalezla již stejný problém s touto společností - #14183Nevrácení peněz, kde dáma zaslala obuv, ale vrátila se jí zpět. Proto se na Vás obracím takto brzy po přijetí obuvi a s dotazem, co máme nyní podniknout za kroky.

Moc děkuji za pomoc.

Přeji hezké dny.


Produkt

Camper PEU CAMI Šedá - Camper Polokozačky - Kotníkové boty GF5F28QS58M


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2017 08:39, před 8 lety

Spotřebitelkou popsaná obchodní praktika prodávajícího vykazuje znaky klamavého konání a klamavého opomenutí, jenž patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Pokud prodávající uvede nejasně, nesrozumitelně nebo nejednoznačně podstatné informace týkající se prodeje zboží, které v daném případě potřebuje spotřebitelka pro rozhodnutí ohledně koupě, jedná se o klamavé opomenutí. Nabízení nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví by bylo možné kvalifikovat jako klamavé konání.

Porušování zákazu používání nekalých obchodních praktik může být sankcionováno Českou obchodní inspekcí a to až do výše 5 000 000,- Kč. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Byly-li při nabízení zboží porušeny práva duševního vlastnictví, může se spotřebitelka také obrátit na orgány celní správy.

Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky (vzor pro odstoupení od smlouvy z důvodu dodání padělku je možné vyhledat na webové stránce www.dtest.cz/clanek-3386/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-nesplneni-jakosti-pri-prevzeti-dodani-padelku).

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou mu spotřebitelka stanovila, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť prodávající se obohatil na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 12:47, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.