Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
tři roky zpět jsem u společnosti zakoupil pračku, koupil jsem si k ní prodlouženou záruku +3 roky a před 14ti dny se mi pračka rozbila. Po týdnu přijel technik, diagnostikoval závadu řídící jednotky a poslal návrh na opravu do pojišťovny. Den poté mi volala paní z Datartu, že oprava je nerentabilní a že si mám vybrat jiné zboží v hodnotě kupní ceny pračky. Jelikož mám velké slevy u jiných společností, chtěl bych si novou pračku koupit jinde a požadoval jsem vrácení peněz za pračku (samozřejmě bez ceny prodloužené záruky, tam chápu, že se služba spotřebovala). To mi bylo několikrát odmítnuto, když jsem zatlačil, tak se argumenty začaly rozcházet... Chci se tedy zeptat, jestli je možné odstoupení od KS v prodloužené záruce (pojišťovna by měla být BNP, v jejich podmínkách jsem ale nenašel nic o nemožnosti vrácení peněz), nebo mi prodejce opravdu prokazuje službu tím, že nechá výběr nové pračky na mém uvážení a nevybere mi pračku sám, jak mi tvrdí (původní pračka se již neprodává).
Moc děkuji za rady
Pračka Haier
Uvítal bych možnost vrácení peněz, abych si mohl obstarat pračku v jiném obchodě.
|
Tweet |
Byla-li smluvní záruka sjednána jako pojištění, jsou práva a povinnosti smluvních stran upraveny v pojistných podmínkách. V pojistných podmínkách bude také upraveno, na jaké pojistné plnění má spotřebitel nárok. Podle čl. 8.1 bod 3 Rámcové pojistné smlouvy publikované na webové adrese www.datart.cz/public/f1/71/a7/70177_142287_RS_DATEW_1_2014.pdf (účinné od 30. 4. 2014, bylo-li pojištění uzavřeno dříve, bude se právní vztah řídit jinými podmínkami) má spotřebitel v případě vzniku pojistné události právo na opravu věci. Není-li oprava možná nebo by byla neúčelná, má spotřebitel právo na výměnu věci za věc novou (srovnatelných technických parametrů). Nelze-li věc vyměnit (není možné nabídnout pojištěnému věc, jejíž vlastnosti/parametry by odpovídaly poškozené věci), má spotřebitel právo na pojistné plnění ve výši kupní ceny věci. Podmínkou pro vrácení kupní ceny je tedy to, že se nepodaří sjednat nápravu jedním z jiných z výše uvedených způsobů.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost se také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.