Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15455Nemožnost výpovědi mé smlouvy, bez odezvy ze strany společnosti požadavek 295956

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2017, před 8 lety

Jan Jach

Znění stížnosti

Dne 28.12.2017 jsem si aktivoval službu na servru jen jedna noc.cz společnosti Dateyard Ag,na tři měsíce za částku 996kč.Mou vinou jsem prošvihl podat 14 dní před ukončením výpověď. Následně jsem ihned dal výpověď. Dne 30.3. jsem z meilu support@dateyard.com upozornění ohledně zaplacení pohledávky,jinak bude tato předána inkasní společnosti a informaci že výpověď přijali a zpracovali a že člensví vyprší dne 12.6.2017. Meilem dne 31.3.2017 jsem požadoval zaslání čísla účtu společnosti kvůli vyrovnání částky a nebylo mi vyhověno,jen napsali že ,,podmínka je taká kým neobdržíme tvou platbu profil bude zablokovaný.,,Není funkčí ani uváděný fax. Tímto je mi záměrně bráněno ve vyrovnání částky a směrováno k tomu aby byla částka neoprávněně vymáhána inkasní společností.


Požadované řešení

Akceptace výpovědi ze strany společnosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2017 12:05, před 8 lety

Jestliže společnost Dateyard AG záměrně brání tomu, aby spotřebitel smlouvu vypověděl, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl řádně ukončen. Pokud spotřebitel společnosti zaslal výpověď prokazatelně, resp. snažil se zaslat, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy. V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem. Doporučujeme však uložit si e-mail, ve kterém spotřebitel smlouvu vypověděl a uchovat jej pro případ, že by k soudnímu sporu došlo. Tím by pak spotřebitel prokazoval, že smlouvu vypověděl a že společnost vymáhá částku neoprávněně.

Pokud společnost nepřijala řádně nabídnuté plnění ze strany spotřebitele nebo neposkytla-li spotřebiteli potřebnou součinnost ke splnění dluhu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě není povinen hradit úroky z prodlení z dlužné částky. Neposkytne-li společnost součinnost ke splnění dluhu ani poté, co ji k tomu spotřebitel vyzval a poskytl jí přiměřenou lhůtu, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy má v tomto případě pouze účinky do budoucna, neboť byla uzavřena smlouva o opakovaném poskytování služby. Pokud však společnost bezdůvodně znemožnila spotřebiteli službu využívat, nemělo takové plnění pro spotřebitele význam a spotřebitel by mohl odstoupit i vůči tomuto dílčímu plnění.

Společnost Dateyard AG může spotřebitel rovněž požádat o odstranění osobních údajů z její databáze. Poté společnost již nebude oprávněna je dále zpracovávat (bez souhlasu spotřebitele není možné zpracovávat jeho osobní údaje, protože smluvní vztah byl výpovědí ukončen). Jestliže by s osobními údaji společnost i po odejmutí souhlasu spotřebitele nakládala, může se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 12:38, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.