Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 3.3.2017 jsem reklamovala zakoupené kozačky z 6.10.2015. Jednalo se o kozačky podzimní, které jsem v žádném případě nenosila v zimním období a celou dobu je řádně ošetřovala, t.j. prováděla impregnaci i používala ošetřovací prostředek. Vzhled obuvi byl 100%, ale podpatky i přes ne příliš časté nošení se značně opotřebily. V letošním roce,kdy jsem kozačky po zimě chtěla odnést k obuvníkovi k vyměně patníků, jsem zjistila na podrážkách obou bot trhliny, na jedné zvlášť dost hlubokou, a to po straně. I obuvník mi potvrdil, že toto není možné opravit nějakým lepením, ale že se jedná o vadu materiálu a měla bych proto reklamovat zboží v záruční lhůtě. Tak jsem i učinila a v K.Varech v OC Varyáda u společnosti CCC Czech s.r.o. kozačky reklamovala. S vyřízením reklamace si dali opravdu načas, 30 denní lhůtu dodrželi téměř na den. Paní Pavla Hlobilobá, která reklamaci vyřizovala udala jako důvod neuznané reklamace, že nebyla včas provedena výměna patníků a následně je poškozená hmota podpatku. Podpatky jsem ale nereklamovala, proč došlo k poškození podrážky, jsem žádné vyjádření nedostala. Trvám na tom,že k popraskání podrážky došlo vadou materiálu a ne že nebyly vyměněny patníky.
kozačky červené zn. CLARA BARSON WS005-5, cena 699 Kč
Pokud jsou kozačky neopravitelné, jak konstatovala prodavačka na prodejně, když jsem se optala, proč nebyla alespoň provedena oprava, požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.