Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se o připojení k netu. Smlouva byla prolongována z 26.10.2015 do 25.10.2018 (1 rok = 303 Kč měsíčně, 2 roky = 272 Kč měsíčně, 3 roky = 242 Kč měsíčně). To je v pořádku, chtěl jsem platit co nejméně. Smlouvu jsem vypověděl 30.3.2017 Je zde tříměsíční výpovědní lhůta (nerozporuji), doplatek 20% z ceny ze zbývajících měsíců (nerozporuji) + doplatit slevu na ceně, které jsem do té doby čerpal (díky tříleté smlouvě).
Přijde mi minimálně nemorální (když pominu dlouhou výpovědní lhůtu), abych musel zaplatit penále z předčasného ukončení smlouvy PLUS doplatit slevu z ceny, kterou jsem platil do té doby. Pokud bych platil plnou cenu (což po mě chtějí), nebyla by žádná tříletá smlouva a není třeba doplatit těch 20% do konce.
Byl jsem odkázán na Obchodní podmínky bod 5.4.2 a 2.7.2
100MEGA 100/10 1:10 242 Kč (tři roky smlouva)
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Je nutné rozlišit, zda účastník smlouvu s podnikatelem uzavřel jako podnikatel na IČO, nebo jako spotřebitel.
Pokud by se jednalo o podnikatelskou smlouvu, potom na postupu společnosti neshledáváme nic protiprávního. V rámci smluvních podmínek se s Vámi jako podnikatelem dohodli na věrnostním programu, kdy máte právo na měsíční slevu pouze za předpokladu dodržení těchto podmínek, tj. určité doby setrvání v právním vztahu. Nový občanský zákoník (zákon č. 89/2012 Sb.) je založen na principu smluvní svobody, kdy ujednání stran může mít přednost před některými ustanoveními zákona.
Naopak kdybyste smlouvu uzavřel jako spotřebitel, požíváte speciální právní ochranu, kdy se nelze smluvně odchýlit od zákona ve Váš neprospěch. Zde bychom dovodili, že nelze jednoznačně říci, zda je postup legální či protiprávní, ale přikláníme se k názoru, že by Vám měl podnikatel účtovat pouze 1/5 dosud nesplacených částek podle § 63 odst. 1 písm. p)zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Systém nastavený společností považujeme za sankční a sankcionovat spotřebitele za využití jeho zákonných práv není legální. V takovém případě bychom Vám doporučili vyměřený doplatek reklamovat. Kdyby Vám společnost reklamaci zamítla nebo nevyřídila do 30 dnů, potom byste se měl obrátit s námitkou proti vyřízení reklamace k Českému telekomunikačnímu úřadu. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.