Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupil jsem u společnosti MiJa dne 19.12.2012 hodinky Disel DZ1437 v hodnotě 2766Kč,
hodinky se začaly zastavovat a tak jsem je poslal, po telefonické domluvě 16.09.2013 prodejci na reklamaci.
Do 13.11.2013 se hodinky z reklamace nevrátili,tak jsem zaslal doporučenou žádost s doručenkou o odstoupení od kupní smlouvy, do dnešního dne žádná reakce...tak nevím, jestli mám čekat na 30denní vrácení peněz?
hodinky Disel DZ1437 v hodnotě 2766Kč
Jelikož jsem v minulosti u výše jmenované firmy zakoupil několik hodinek, považuji jejich chování za zvláštní.
Od 16.09.2013 jsem až do 13.11.2013 čekal na vyřízení reklamace
Jelikož zákon stanoví 30 kalendářních dnů na vyřízení reklamace a doba již dávno vypršela a dle zákona se vada považuje za neodstranitelnou a kupující může od kupní smlouvy odstoupit.
Odstupuji tedy od smlouvy a žádám o vrácení zaplacené částky 2766Kč na uvedený účet u ČSOB./ má ho prodejce v doporučeném dopise/
|
Tweet |
Prodejce je povinen vyřídit reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele.
Běh této lhůty se počítá podle obecných pravidel počítání času v § 122 v občanském zákoníku.
Lhůta k vyřízení reklamace tak počíná běžet dnem následujícím po dni uplatnění reklamace (nebo tedy doručení zboží k reklamaci).
Jestliže prodejce tuto lhůtu k vyřízení reklamace nedodrží, tak má spotřebitel právo na výměnu věci za novou nebo právo od smlouvy odstoupit. Z těchto variant si vybírá spotřebitel.
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany jsou tak povinny si vydat vše, co smlouvou vzájemně nabyly. Prodejce je tak povinen vrátit finanční částku za zboží a kupující zboží.
Společnost MiJa SÚ s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.