Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.11.2016 jsem si zakoupila obuv značky adidas v hodnotě 2100,-, prodejna Adidas, NC Géčko Liberec. Po zakoupení jsem obuv měla cca 4x na noze, vzhledem k tomu že se jedná o sezónní módní obuv a začala zima a vlhké počasí, boty jsem uložila. Na jaře jsem obuv opět vzala 1x na nohu a všimla jsem si, že na obou botách, v místě námahy, je vrchní materiál rozlepený od spodku a vytržen od podrážky. Boty jsem ihned dne 26.2.2017 reklamovala. Reklamace byla ale bohužel zamítnuta s odůvodněním, že jsem obuv nosila v zimním období a špatně vysoušela, čemuž prý odpovídá i vzhled. Vzhledem k tomu, že obuv jsem měla cca 5x na noze, v suchém počasí, obuv vůbec nevypadá jako obuv, která by byla nošena v zimě, vypadá naopak jako nová.S tímto výsledkem jsem tedy nesouhlasila a ihned požádala písemně reklamační oddělení o přehodnocení reklamace s tím, že obuv jsem užívala v souladu, v žádném případě nenosila v zimním období a vzhledem k tomu, v jakém místě se vada nachází (na obou botách v místě námahy) že se jedná spíše o vadu výrobní či konstrukční, což mi potvrdil i obuvník, kde jsem obuv prvotně konzultovala. I tuto druhou reklamaci mi ale prodejce zamítnul, že jejich stanovisko je neměnné, a že si stojí za tím, že boty byly nošeny v zimním období.
obuv zn. Adidas STAN SMITH, S76667/4
Vzhledem k tomu, že se vada objevila do 6 měsíců od koupě, a k povaze vady (nelze opravit, což mi potvrdili jak v prodejně, tak obuvník), tak vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena řádně včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den,
v případě reklamace obuvi Stan Smith, si stojíme za svým stanoviskem. Odborný posudek a vyjádření bylo poskytnuto ihned při první reklamaci. Technicky ani nemohly být použity v jiném období než zimním, jestliže byly zakoupeny 18. 11. 2016 a reklamovány byly 26. 2. 2017
Tým Lion Sport
Dobrý den,
moc děkuji za Vaše vyjádření, cením si toho. Nicméně nešlo o odborný posudek, ale o vyjádření Vašeho reklamačního oddělení. Jak tyto oddělení pracují, víme všichni. Nejedná se o žádné odborné znalce v oboru. Jak je uvedeno výše, odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Nikoliv o rozhodnutí na základě data koupě a reklamace. Tato bota je módní, a v libereckém zimním období by ani nošena být nemohla. Za prvé by mi asi umrzla noha a za druhé bych se moc daleko nedostala. Chodím pěšky a jezdím MHD, auto nevlastním a bota užívaná v zimním období by vypadala rozhodně jinak. Přikládám foto - takto rozhodně nevypadá bota, která by byla nošena v zimním období.
Nicméně chápu, že nyní je to moje tvrzení proti Vašemu. Navrhuji např. následující - shodneme se na nějakém SOUDNÍM znalci v oboru (nezávislém) a necháme vyhotovit znalecký posudek. Pro kterou stranu bude posudek v neprospěch, uhradí náklady spojené s tímto posudkem. Buď uhradím náklady já, tím bude věc vyřešena, nebo Vaše společnost a odstoupíme od smlouvy vrácením částky za zboží.
Věřím, že jste veliká a solidní společnost, vážíte si svých zákazníků a ctíte dobré jméno značky Adidas a domluvíme se mimosoudní cestou. Pokud by byl posudek v můj prospěch, a došlo k soudnímu sporu, jistě by to nedělalo dobré jméno Vaší společnosti.
Moc děkuji,
Laurynová
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
naše společnost bude postupovat dle zákona. Tedy, pokud s reklamací nesouhlasíte, obraťte se na soudního znalce a zašlete nám jeho posudek. Jestliže bude hovořit o chybě na naší straně, jsme povinni Vám proplatit i vzniklé náklady, v opačném případě se jen potvrdí naše stanovisko. Hezký den, tým Lion Sport
Hodnocení: