Společnost


Dmitrij Jurin

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15468Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2017, před 8 lety

Iveta Krejčířová

Znění stížnosti

U společnosti jsme si objednala dne 10.2.zboží v hodnotě 677,- Zboží mi dodnes nepřišlo, od společnosti jsem jen obdržela mail, kde je uvedeno, že se zboží ztratilo a ptají se, zda chci vrátit zpět zaplacenou částku, na to jsem jim odpověděla, že souhlasím s vrácením peněz na můj účet, peníze na účet nebyly do dnešního dne připsány, společnost nereaguje na žádný z mých mailů.


Produkt

Originální přívěsek ptáčci na větvi Artilady, výrazný boho indiánský náhrdelník s pírky,visací náušnice


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2017 10:12, před 8 lety

Dle aktuálního zápisu v živnostenském rejstříku podnikatel ukončil činnost v režimu živnostenského zákona. Datum zániku živnosti:16.08.2016

Přestane-li živnostník podnikat, i tak odpovídá za své závazky vzniklé z podnikání. Pro zjištění adresy, na které může spotřebitel nároky z uzavřené kupní smlouvy po ukončení popř. přerušení živnosti uplatnit, je nutné kontaktovat živnostenský úřad, pod který spadal s ohledem na jeho místo podnikání či v živnostenském rejstříku si lze podle názvu, příp. jména a příjmení, nebo IČ ověřit, zda živnostník stále podniká. V takovém případě má spotřebitel možnost uplatnit nároky písemně na adrese místa podnikání uvedeného v konkrétním rejstříku.

Pokud podnikatel oznámil ukončení živnosti ke dni 16.08.2016, ačkoli webové stránky internetového obchodu jsou stále aktivní, mohlo by se v daném případě jednat o neoprávněné podnikání, na které by mohla spotřebitelka upozornit místně příslušný živnostenský úřad.

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět můžete prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 19:02, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.