Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobry den,
dne 6.2.17 jsem posílal pres Alzu mobilní telefon Prestigio na reklamaci. Ten den jsem chtěl tento telefon prodat ale bohužel neprodal. Všude mi řekli,ze musím vyměnit displej. Ze je na výměnu. Telefon byl odeslán na Slovensko do autor. servisu Prestigio. Po týdnů mi vola technik,ze vadu na telefonu nevidí a ani po uděláno testu. Reklamuju bílé fleky na displeji( jsou vidět na bílém displeji). Takže telefon poslal zpět do Alzy a reklamace zamítnuta. Ten den kdy jsem telefon vyzvedl,jsem ho poslal zpět na reklamace,ze tento postum odmítán. I technik od Alzy řekl,ze to je jasne na výměnu displeje. Byl tedy poslán podruhé do reklamace. Za tři týdny přišlo vyjádření od servisu (jiném technik) ze tyto bílé fleky jsem si udělal sam ... To je divne,když po prvním servisu píšou,ze tam nic nevidí. Tak jsem si ho opět vyzvedl na Alze a opět hned poslal zpět na reklamaci. Včera mi přišlo vyjádření,ze reklamace zamítnuta. Nic jiného me nezbývá,než se obrátit na soudního znalce a když tak se soudit s Prestigiem.
Fleky na mobilním telefonu Prestigio
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Vážený pane Forajte,
omlouvám se, že zde případ komentuji se zpožděním. Situaci s Vámi kolega řešil již interně a to tak, že Vám zajistil dobropis pro vrácení platby.
Mrzí mě nesprávné řešení Vaší reklamace v servisu a jsem ráda, že jsme pro Vás situaci napravili.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobry den,
děkuji Vám,ze to takto dopadlo. Akorát me mrzí,ze jsem to musel řešit takto a ze mi nebylo vyhověno po druhé reklama či i když jsem upozorňoval u Vas na A lze (podání reklamace) ... Jinak děkuji. Michal
Vážený pane Forajte,
děkuji moc za Vaši zprávu. Chápu, jak to myslíte a mrzí mě, že kolegové tento případ nevyřešili dříve.
Prosím, vzhledem k tomu, že je situace již vyřešená, uzavřete také tento podnět zde na portálu, nemám tu možnost to udělat přímo.
Předem děkuji a přeji krásný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení: