Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
kývla jsem po telefonu na testovací balíček, ale chtěla bych od objednávky odstoupit, protože jsem už jeden od rodiny dostala a druhý nepotřebuji, takže nechci zbytečně platit další peníze. Co mám v tomto případě dělat? Jak mám celou objednávku zrušit?
holící strojek pro dámy Westerfield
Požadovala bych prosím o zrušení objednávky a testovacího balíčku, tudíž odstoupení od "smlouvy", děkuji moc
|
Tweet |
Dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy uzavřené distančním způsobem odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy před převzetím zboží je založeno bodem 40 preambule směrnice 2011/83/EU, ve spojení s požadavkem na eurokonformní a prospotřebitelský výklad zákona.
Pokud spotřebitelka prokazatelným způsobem projevila vůli vůči prodávajícímu odstoupit od uzavření kupní smlouvy, je takové její odstoupení platné a ze strany společnosti by se jednalo v případě zaslání zásilky o nevyžádané plnění.
Případné odstoupení od uzavřené smlouvy po telefonu doporučujeme poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2 doporučeně s dodejkou a uchovat si jeho kopii.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.