Společnost


PTÁČEK-velkoobchod, a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15482Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2017, před 8 lety

Pavel Klimt

Znění stížnosti

Dobrý den,
obdržel jsem poškozenou koupelnovou skříňku Dřevojas Q MAX SNZ 35 FC nízká závěsná. Skříňka nebyla pro celkový převoz křehkého zboží celkově vhodně, dalo by se až říci ledabyle zabalena. Nicméně obal není zjevně poškozen (viz zaslaná foto), proto nemohla být skříňka poškozena při jejím převozu, ale už při její distribuci. Věříme, že to bylo pouze nedopatřením a nešlo o záměr poškodit koncového zákazníka. Pobočka Koupelny Ptáček Louny zaslala fotodokumentaci a reklamaci zamítla, ta ovšem není dostatečná (otevřená krabice s foto skříňky zhora)a to ohledně poškození skříňky (pravý horní roh skříňky).
Neradi bysme byli nuceni odstoupit od kupní smlouvy a věříme v kladné vyřízení reklamace (oprava, sleva). Do této doby jsme u fa Ptáček nemuseli řešit žádný problém a to na zboží v nemalé částce (viz rodina Klimtova, Louny).

S pozdravem
Lenka Klimtová


Produkt

Dřevojas Q MAX SNZ 35 FC nízká skříňka závěsná


Požadované řešení

Oprava, popřípadě sleva na náklady opravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2017 19:17, před 8 lety

Zajistil-li prodávající přepravu zboží ke spotřebiteli (spotřebitel si vybral některý z nabízených způsobů dodání zboží), odpovídá prodávající spotřebiteli za poškození, jenž bylo způsobeno během přepravy. Nemá-li věc vlastnosti, které byly v kupní smlouvě sjednány (zboží je poškozené), může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 18:20, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.