Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 24.3. má nezletilá dcera hrála hru na mobilu a najednou se jí na obrazovce objevilo varování, že telefon je napaden viry a bude za asi 15 sekund zablokován a jestli chce viry odstranit. Současně se odpočítával čas. Dcera se vylekala a klikla na nabídku odstranění virů a poté jí přišla zpoplatněná SMS z čísla 90319099 s textem:
Cena zpravy 99 Kc s DPH za sluzbu SCAN. Pro zruseni posli SMS ve tvaru STOP SCAN na cislo 90319. Vice info posli SMS HELP na 90319.
Protože má dcera na telefonu tarif, rozhodl jsem se vyčkat do vyúčtování a pokud bude částka opravdu stržena, situaci řešit. Mezitím ale po týdnu přišla stejná SMS znovu. Ve vyúčtování bylo tedy zaúčtováno celkem 198 Kč.
Myslím, že je podvodné! A navíc se při "vyděračském" odpočítávání neobjevila žádná informace o zpoplatnění služby. Poplatky považuji za neoprávněné a podvodné!
služba SCAN na odsrtranění viru, ale jedná se o podvodnou SMS za 99 Kč.
Vrácení neoprávněně naúčtované platby 198 Kč a zrušení veškerých dalších "objednaných" služeb.
|
Tweet |
Pokud prodávající uvedl spotřebitele v omyl o podstatné okolnosti, kvůli které se spotřebitel rozhodl sjednat kupní smlouvu (zakoupit mobilní aplikaci), mohl by spotřebitel také namítat neplatnost této smlouvy. Musel by prokázat, že byl prodávajícím uveden v omyl.
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Užitečné informace nalezne spotřebitel na této adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Dobrý den pane Garjdo,
společnost ComGate Payments je pouze technický agregátor, který zprostředkovává platební řešení pro provozovatele služby.
Bylo by možné nám zaslat tel. číslo, které sms přijalo, abychom mohli prověřit o jakou sms se jedná? Po dohledání lze konkrétní sms řešit.
Děkujeme.
S pozdravem
Tým infolinky ComGate Payments, a.s.
Dobrý den, telefonní číslo, které SMS přijalo jsem Vám už poslal i mailem. Pro jistotu jej zopakuji: 739784791.
Děkuji.
Tomáš Graja
Dobrý den pane Grajdo,
Dle výpisu, který máme k dispozici evidujeme Váš souhlas s aplikací ze dne 24.3. 2017 "ANO" tento souhlas byl zaslán na Prémiové číslo 90319. Tímto souhlasem jste souhlasili s aplikací, která je placena na týdenní bázi. Zrušení služby posláním SMS ve tvaru STOP SCAN na číslo 90319 bylo dne 5.4.2017.
Pokud jste službu nevyužili je možné ji reklamovat přímo u poskytovatele služby: tel. +420296186653
Přejeme hezký den.
S pozdravem
Tým infolinky ComGate Payments, a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.