Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace týkající se hodinek Festina 16489/5 zakoupených dne 28.11.2016.
Hodinky doporučeně zaslány prodejci dne 21.3.2017.
Řemínek hodinek byl v době odeslání na reklamaci poškozen odlepováním se tenkých černých ozdobných pásků umístěných na pravé i levé straně řemínku hodinek v rozsahu cca 1,5 až 2 cm. Vzhledem k četnosti nošení hodinek (max 10 nošení na několik hodin po dobu např rodinné večeře, návštěvy kina a pod) jsem se rozhodla řemínek hodinek bezodkladně reklamovat na základě § 616 občanského zákoníku.
S prodejcem jsme v kontaktu, nejprve odmítá uznání reklamace s vysvětlením "Poškodenie remienka je viditeľné naviac exponovanom - kontaktnom mieste, poškodenie je viditeľné aj na hornej časti remienku, kde je tržné poškodenie od zachytenia". Nabízí nereklamační opravu v hodnotě 800 Kč plus 70 Kč za poštovné.
V dalším mailu zasílá prodejce fotografie poškozeného pásku, dále opakuje že reklamaci neuznává.
Reaguji - "...Ráda bych se nejprve vyjádřila k vašemu tvrzení, že k poškození dochází na nejvíce exponovaném místě řemínku. Je samozřejmé, že k největšímu opotřebení dochází právě na těchto místech. Přesto se domnívám a mám za to, že pásek hodinek by měl mít životnost minimálně 24 měsíců při běžném nošení (za běžné nošení považuji nandání a sundání hodinek jednou denně). Hodinky, které reklamuji, byly nošeny vyjímečně, odhaduji cca 10x (v běžném prostředí, partner je užíval pouze při slavnostních příležitostech). Žádám o znalecký posudek.
Dochází k přezkoumání žádosti a společnost mi nabízí slevu 50% na nový pásek - tedy výměnu pásku za 400 Kč plus poštovné 70 Kč.
S nabídnutým řešením nesouhlasím, žádám o řádné vyřízení reklamace - tedy opravu zboží, výměnu nebo odstoupení od smlouvy - vzhledem k tomu že k poškození koženého pásku došlo v době 6 ti měsíců od zakoupení a po minimálním užívání věci.
Kožený pásek hodinek Festina 16489/5, Obchodní společnost BRASTY GROUP s.r.o. Brawat,
Ráda bych došla k uznání reklamace, tedy uhrazení nákladů spojených s řádnou opravou nebo výměnou koženého pásku od hodinek Festina, v případě že to nebude možné, ráda bych od smlouvy odstoupila.
|
Tweet |
Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí (například vadný materiál). Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Pokud by prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
dovolte nám vyjádřit se k uvedené stížnosti.
Naší společnosti jsou známa práva spotřebitele, tedy i paní Kristlové, a plně je respektujeme. S ohledem na rozpor mezi závěry našeho reklamačního oddělení a tvrzeními zákaznice ohledně mechanismu vzniku poškození jsme na vlastní náklady zadali zpracovat znalecký posudek; jeho výsledek potvrzuje zjištění reklamačního oddělení naší společnosti.
Je nám velice líto, že k uvedené situaci došlo, avšak i nadále musíme trvat na stanovisku, kdy reklamaci uznat nemůžeme. V rámci prozákaznického přístupu jsme nabídli zákaznici spolupodílení se na nákladech nezáruční opravy ve výši 400 Kč, což je, domníváme se, vstřícné a ojedinělé gesto, které však zákaznicí nebylo akceptováno.
O dalších postupech budeme paní Kristlovou kontaktovat emailem. Děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Lenka Hořejšová
referent reklamačního oddělení
Dobrý den,
velmi Vám děkuji za možnost řešení reklamace a za čas, který mi tím věnujete.
Reklamace byla dle společnosti zamítnuta s odvoláním na znalecký posudek. Takto jste byli informováni vy a následující den taktéž já - "kontaktujeme Vás na základě reklamace evidované pod číslem RA/2017/279.
S ohledem na znalecký posudek, jehož výsledek potvrzuje zjištění reklamačního oddělení naší společnosti, Vám hodinky odesíláme zpět v původním stavu. Litujeme, že pro Vás nemáme příznivější zprávu. Děkujeme za pochopení..."
Ráda bych se zeptala, zda mám možnost vidět znalecký posudek, který byl na žádost společnosti zhotoven a na jeho základě mi bude zboží zasláno zpět.
V příloze zasílám fotografie pásku hodinek cca po max 10 ti nošeních na několik hodin.
Děkuji za informace jak nyní postupovat.
Nesouhlasí-li spotřebitelka se stanoviskem společnosti, má možnost se obrátit na soud, který má pravomoc rozhodnout, na čí straně leží právo.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření a žádost spotřebitelky reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.