Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vlastním notebook značky Dell inspiron 15 touch, zakoupený v eshopu Alza.cz. Notebook byl starý cca 7 měsíců, když se objevila první vada. Začali mi vrzat panty a docházelo k rozevírání plastů. Jelikož Alza na svých stránkách doporučuje kontaktovat výrobce, rozhodl jsem se to tak udělat a využít záruky next business day. Reklamační technik přijel ke mě domu, vyměnil mi veškeré plasty za nové, ovšem notebook nešel zapnout - nefunkční tlačítko na zapnutí, prohýbala se klávesnice (tlačítko na zapnutí není součástí klávesnice, ale plastů) a opět vrzaly plasty. Rozhodl jsem se tedy opět kontaktovat zákaznickou podporu. Přijel jiný reklamační technik. Vyměnil mi pouze klávesnici, ale jelikož notebook opět nešel zapnout - jen velmi těžko, při hrubé síle, tak se rozhodl rozebrat tlačítko a nějak ho opravit. Tlačítko opravil částečně. Bohužel tento reklamační technik mi odmítl vydat reklamační protokol, protože měl u sebe pouze jeden výtisk. Jelikož už bylo po 17:00, požádal mne, jestli by do protokolu nemohl napsat datum následujícího dne, protože by jinak měl problémy v práci. Souhlasil jsem, podepsal jsem a reklamační protokol si vyfotil. Druhý den jsem kontaktoval zákaznickou linku s žádostí o zaslání kopie protokolu v pdf. Obdržel jsem protokol vyfocený mobilním telefonem, avšak byl změněný datum a hodina opravy a dokonce technik tam padělal můj podpis!! Proto jsem podal stížnost vedoucímu zákaznické linky (stížnost obsahovala popis, žádost o smazání osobních údajů a návrh na vrácení peněz, protože mě toto jednání velmi naštvalo a nechci to podporovat). Obdržel jsem nejprve odpověď, že stížnost předává vedení Dellu. O týden později mně vedoucí zák. linky kontaktoval telefonicky - polsky neumím a byl špatný signál, tak jsem ho požádal o vyjádření emailem. Mezitím mě telefonicky kontaktoval technik, který vše zavinil. Ani slovo o omluvě a jen žádal stažení stížnosti. Poté mi přišel email od vedoucího zák. linky lámavou češtinou. Opět ani slovo o omluvě, jen se vymluvil, proč to technik udělal (nebyl prý dostatečně zkušený/zaškolený) a že řeší interně jeho potrestání. Nelíbí se mi, že trestají někoho, koho pořádně nezaškolili!!
Od té doby uplynul necelý měsíc. Notebook se mi sám zapíná během přenášení v brašněna notebook, občas se mi nedaří zapnout - vadné tlačítko zapínání, opět vržou panty, klávesnice se prohýbá - není stabilní jak před první reklamací, plasty se mi při otvírání notebooku opět rozevírají!!! Už při druhé reklamaci měly být opět vyměněny, nestalo se tak.
Doufal jsem ve větší kvalitu za 33 tisíc a jiné chování od společnosti DELL.
SN: J014L82, kupován na Alza.cz 11. 6. 2016
Odstoupení od kupní smlouvy, ikdyž byla uzavřena se společností Alza.cz, pokud je na to nárok.
Omluva od společnosti DELL!
Smazání mých údajů ve společnosti DELL po odstoupení od smlouvy.
A chtěl bych požádat dTest o dohled nad reklamací, která mě čeká.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří různých vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci. Pokud spotřebitel reklamoval věc pro vyšší počet vad a během reklamací byly uznány jako oprávněné minimálně tři různé vady, vznikl spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy. Zvolil-li spotřebitel při uplatnění reklamace jako způsob nápravy odstoupení od smlouvy, měl by prodávající toto respektovat.
Navíc pokud závada nebyla během reklamace odstraněna (což by mohl prokazovat posudek soudního znalce) a již uplynula 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, jedná se o podstatné porušení smlouvy ze strany prodávajícího a spotřebitel má i v tomto případě možnost od smlouvy odstoupit.
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli výrobce nebo osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. Servis totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak ještě nebylo učiněno.
Co se týče závadného chování zaměstnance společnosti platí, že pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném a profesionálním chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Je proto vhodné se se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené či zákaznickou linku společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.