Společnost


Polesová Hana

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1550Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 30 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2013, před 11 lety

Lenka Semenyšinová

Znění stížnosti

ve zdravotnických potřebách paní Polesové jsem si 6.5.2013 zakoupila obuv za cenu 1490 Kč (kombinace ceny a místa prodeje mě utvrdila v tom že by mohly být kvalitní) Po 5 měsících byly boty naprosto nepoužitelné - prošlapané paty (v obou podrážkách byla díra že by tam člověk mohl prostrčit prst) a odlepené podrážky - tuto skutečnost jsem dne 23.10.2013 nahlásila v místě prodeje a uplatnila reklamaci.
k mému překvapení byla reklamace zamítnuta dne 4.11.2013 s tímto odůvodněním:
Jarní obuv Seibel č.40 je značně opotřebována a není správně udržována. Životnost obuvi je dána způsobem a intezitou používání a nemusí vždy být stejná jako záruční doba. Záruka se nevztahuje na vzhledové a funkční změny mající svůj původ v opotřebení a nesprávném ošetřování obuvi.
A proto bych se ráda zeptala:
1.dají se boty ze zdravotnických potřeb v ceně 1490 Kč za 5 měsíců značně opotřebovat ? (mám za to že by měly být hodně kvalitní)
2. Jak ošetřovat obuv aby nevznikly na patách díry ?
3. jak často v obuvi smím chodit aby nebyly po 5 měsících značně opotřebeny ? třeba jen v neděli a o svátcích ?


Produkt

Jarní obuv Seibel č.40


Požadované řešení

Ráda bych, aby mi v tomto případě byly vráceny peníze protože má očekávání (v boty v hodnotě 1490 Kč) byly velké


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2013 09:47, před 11 lety

Na veškeré zboží je dvouletá záruční lhůta dle §620 občanského zákoníku. To znamená, že minimálně po dobu dvou let by mělo zboží být způsobilé k řádnému užívání. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsoben jejím obvyklým užíváním (§619 odst.2).

Životnost je odlišný pojem od záruky a v některých případech může být skutečně kratší než samotná záruční doba (např. u žárovek, kde není považováno za vadu, že po roce přestane svítit) u bot je však tato argumentace naprosto irelevantní, nejedná se o zboží, které by se časem "spotřebovávalo" pouze se může opotřebovat.

Jakým způsobem má spotřebitel boty udržovat musí prodejce informovat dle §9 zákona o ochraně spotřebitele, a to v písemné formě. Pokud tak neučinil nemůže to být důvodem zamítnutí reklamace.

Jestliže se vada vyskytne na zboží do 6-ti měsíců má se za to, že zde byla již při převzetí (§616 odst.4 občanského zákoníku. Tudíž prodejce musí prokazovat opak, nestačí mu pouze tvrdit, že se jedná o běžné opotřebení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2014 14:14, před 10 lety

Paní Polesová Hana se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.