Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
ve zdravotnických potřebách paní Polesové jsem si 6.5.2013 zakoupila obuv za cenu 1490 Kč (kombinace ceny a místa prodeje mě utvrdila v tom že by mohly být kvalitní) Po 5 měsících byly boty naprosto nepoužitelné - prošlapané paty (v obou podrážkách byla díra že by tam člověk mohl prostrčit prst) a odlepené podrážky - tuto skutečnost jsem dne 23.10.2013 nahlásila v místě prodeje a uplatnila reklamaci.
k mému překvapení byla reklamace zamítnuta dne 4.11.2013 s tímto odůvodněním:
Jarní obuv Seibel č.40 je značně opotřebována a není správně udržována. Životnost obuvi je dána způsobem a intezitou používání a nemusí vždy být stejná jako záruční doba. Záruka se nevztahuje na vzhledové a funkční změny mající svůj původ v opotřebení a nesprávném ošetřování obuvi.
A proto bych se ráda zeptala:
1.dají se boty ze zdravotnických potřeb v ceně 1490 Kč za 5 měsíců značně opotřebovat ? (mám za to že by měly být hodně kvalitní)
2. Jak ošetřovat obuv aby nevznikly na patách díry ?
3. jak často v obuvi smím chodit aby nebyly po 5 měsících značně opotřebeny ? třeba jen v neděli a o svátcích ?
Jarní obuv Seibel č.40
Ráda bych, aby mi v tomto případě byly vráceny peníze protože má očekávání (v boty v hodnotě 1490 Kč) byly velké
|
Tweet |
Na veškeré zboží je dvouletá záruční lhůta dle §620 občanského zákoníku. To znamená, že minimálně po dobu dvou let by mělo zboží být způsobilé k řádnému užívání. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsoben jejím obvyklým užíváním (§619 odst.2).
Životnost je odlišný pojem od záruky a v některých případech může být skutečně kratší než samotná záruční doba (např. u žárovek, kde není považováno za vadu, že po roce přestane svítit) u bot je však tato argumentace naprosto irelevantní, nejedná se o zboží, které by se časem "spotřebovávalo" pouze se může opotřebovat.
Jakým způsobem má spotřebitel boty udržovat musí prodejce informovat dle §9 zákona o ochraně spotřebitele, a to v písemné formě. Pokud tak neučinil nemůže to být důvodem zamítnutí reklamace.
Jestliže se vada vyskytne na zboží do 6-ti měsíců má se za to, že zde byla již při převzetí (§616 odst.4 občanského zákoníku. Tudíž prodejce musí prokazovat opak, nestačí mu pouze tvrdit, že se jedná o běžné opotřebení.
Paní Polesová Hana se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.