Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#15502Nové znění podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2017, před 8 lety

Jan Vrubel

Znění stížnosti

Dobrý den,

společnost Vodafone mi sdělila (pouze přes Samoobsluhu), že navyšuje cenu mého tarifu z 299kč na částku 347kč. Zajímalo by mě jestli je toto jednostranné navýšení možné, případně jak se mohu proti tomuto bránit.

Děkuji

Vrubel

Vážený zákazníku,
snažili jsme se cenu Vašeho tarifu co nejdéle držet na dosavadní úrovni. Abychom však mohli naše služby i nadále poskytovat v požadované kvalitě, od následujícího zúčtovacího období jsme nuceni ji upravit na 347 Kč vč. DPH měsíčně. I tak Váš tarif zůstane stále výhodnější než naše standardní nabídka. Pokud byste se změnou nesouhlasil, dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích máte právo k tomuto datu smlouvu s námi bez sankce ukončit. Věříme však, že budete s našimi službami i nadále spokojeni.
Pokud máte na svém čísle nastavený FlexiStrop nebo Volací jistinu tak nízko, že bychom vás na nový tarif nemohli převést, navýšíme vám hodnotu těchto služeb tak, abyste se novým tarifem do limitu pohodlně vešli.
Váš Vodafone


Produkt

Fér tarif 599


Požadované řešení

Zachování současné ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2017 08:42, před 8 lety

Obecně platí, že jakékoliv změny smlouvy musí odsouhlasit obě strany. Zákon o elektronických komunikacích dává operátorům výjimku, pokud chtějí podmínky měnit, musí ale dodržet určená pravidla. Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.

Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, ale spotřebitel musí pak zaplatit odstupné ve výši jedné pětiny zbývajícího paušálu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.4.2017 09:19, před 8 lety

Dobrý den, pane Vrubele,

abychom mohli naše služby i nadále poskytovat v dobré kvalitě, v současnosti ukončujeme některé starší tarify. Přesto se snažíme pro vás udržet tento výhodný tarif, a tak jsme museli přistoupit ke změně ceny. Úpravu ceny jsme se snažili udělat co nejmenší, navíc většinu nákladů na technickou údržbu tarifů budeme hradit my.

Změnu ceny provádíme v souladu se Všeobecnými podmínkami a platnými právními předpisy. Všechny zákazníky, kterých se změna týká, informujeme především prostřednictvím Vyúčtování.

Pokud máte smlouvu na dobu určitou a rozhodnete se od ní odstoupit kvůli navýšení ceny, můžete smlouvu vypovědět bez sankcí do termínu přecenění. Jak podat výpověď z důvodu změny podmínek, najdete v Centru péče na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/premium-sms/limit-pro-platby-tretim-stranam/.

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2017 04:34, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2017 11:02, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.