Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.12. byl na internetové obchodě(Svět produktů pro Vás) zakoupen mobilní tel.Dne 9.2.2017 přijat mobilní tel. k reklamaci.Důvod reklamace mobilní prístroj nemá signál. Dne 8.3.2017 Jsem obdržel zprávu o zamítnutní reklamace z důvodu oxidace.8.3.2017 jsem odepsal:jelikož závada, která byla reklamována se projevovala od samého prvního zapnutí přístroje. Předpokládám,že nemohla vznikout u spotřebitele. A proto spotřebitel nemuže za vzniklou oxidaci.Prosím tedy o přehodnocení reklamace. V případě neuzanené reklamace věc bude předána soudnímu zanlci a České obchodní ispekci. Prosím o zaslání podrobného reklamačního protokolu.9.3.2017 odpo.:velmi nás to mrzí, ale musíme si stát za neuznanou reklamací. V telefonu je znatelná oxidace. Můžeme zaslat fotodokumentaci emailem. 10.3.2017odpověd:vzhledem ke skutečnosti, že závada vznikla v době 6 měsíců od koupě výrobků, jste povinni prokázat, že vada vznikla u kupujícího a nebyla již v době koupě. Jak jsem již psal, za vzniklou vadu kupující nemůže. Jde o vadu, která je od prvního zapnutí přístroje (můžeme doložit prohlášení svědků). Jedná se tudíž o podstatné porušení smlouvy a tímto žádám o zaslání nového výrobku, nebo vrácení peněz.5.4.2017 mi dopo.:máme zde neuznanou reklamaci mobilního telefonu. Máte zájem o placenou opravu nebo můžeme telefon odeslat zpět?
Galaxy S4 i9195 mini, bílá.
Dle mého názoru, prodejce který nedoložil reklamační protokol. porušuje Zákon č.634/1992 § 19. A v případě mé konkretní poruchy přístroje,dle občanský zákoník č. 89/2012 Sb paragrafu 2002. Mám prvávo na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušil tím svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být prodávajícímu udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.