Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.10.2016 jsem zakoupil vozidlo Audi A4 quattro 2.0 tdi.Po měsící užívání jsem dolil 1,5 l oleje do motoru po ujetí dalších cca 1000 km jsem dolil opět téměř 2 l oleje. Dne 1.1. 2017 jsem poslal elektronickou poštou reklamaci na vozidlo.Na tuto reklamaci jsem byl vyzván autobazárem abych se dostavil s vozidlem na místo autobazáru. Tam mi bylo oznámeno,že reklamace je neoprávněná a v rámci dobrých vztahů mě bylo překontrolováno turbo a vyměněn olej za což jsem zaplatil 2700 kč. Po ujeti dalších 1000 km opět dolity 2 l oleje.Jsem byl upozorněn třemi na sobě nezávislými automechaniky ,že se jedná o vážnou závadu ,která může způsobit vážné poškození motorových částí a nedoporučovali mi vozidlo používat.Opět písemná reklamace načež jsme se dohodli na opravě motoru v opravně v mém bydlišti.Kompenzace bazáru měla být 50 % ceny opravy.Bohužel oprava (výměna motoru) se vyšplhala na cenu 41 000 kč načež zástupce bazaru p.Ondrejka a majitel bazaru p. Matouš se odmítají na této částce podílet.
Audi A4 quattro 2.0 TDI rok výroby 2007 ( typ motoru BPW )
Reakce na mou stížnost:
Představuji si snížení ceny vozidla o předem domluvenou kompenzaci 50% z ceny výměny motoru.
|
Tweet |
Kupující by si neměl odstranit vadu sám, pokud se chce domáhat práv z vadného plnění. Taková skutečnost (dohoda o opravě a její následná kompenzace) by musela být prokazatelně sjednána mezi spotřebitelem a prodávajícím, aby následně vznikl nárok na proplacení vynaložených nákladů na opravu vozu prodejcem.
Prodávající odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud spotřebitele na ně neupozornil (tzv. skryté vady), nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení.
Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud společnost uplatněnou reklamaci zamítne, je na místě porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu z výše uvedených se jedná.
Co se týče prověření chování některých zaměstnanců společnosti, při důvodném podezření spotřebitele, že při prodeji vozů a při vyřizování reklamací používají zakázané nekalé obchodní praktiky, tak v této oblasti disponuje svěřenou pravomocí Česká obchodní inspekce. Se svým podnětem se může spotřebitel obrátit právě na tento dozorový orgán (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.