Společnost


Mobilfon s.r.o

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15515Třetí reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2017, před 8 lety

Jiri Skypala

Znění stížnosti

dobrý den , po třetí reklamaci jsem chtěl odstoupit od smlouvy , telefon mi jen vyměnili a poslali zpět a ze strany obchodu se mnou žádná snaha o komunikaci.
Dne 9 května 2016 byl zakoupen tel sony ericsson c905 imei 357602027420696
číslo reklamace 1221 první oprava 10.10.2016 to bylo vyměněno na imei
357602024190763 ,21.2.2017 potom porucha víc poruch kdy jsem chtěl i odstoupit od smlouvy z důvodu více závad podle obchodních podmínek - nebylo uznáno , byl tedy telefon znovu opraven bylo vyměněno na imei 357602027420696 ,reklamace 1784( to upozornuji že to je imei původního koupeneho kusu) , telefon po převzetí nefungoval byla stejná závada jako při první reklamaci , byl poslán zpět jako na třetí reklamaci 28.4. 2017 číslo reklamace 1960 , bylo vyměněno na 352022033978345, nejsem moc aktivní uživatel ale během necelého roku kdy telefon je více méně stále na cestách už mě to přestává bavit a firma se se mnou vůbec nechce bavit , vůbec je nezajímá že telefon skoro nemůžu používat


Produkt

sony ericsson c905 352022033978345, 357602027420696, 357602024190763


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2017 09:55, před 8 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Je-li nárok na odstoupení od smlouvy vznesen při uplatnění reklamace a zaznamenán v reklamačním protokolu, musí jej prodávající respektovat.

Prodejce je povinen řádně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a nepoužívat nekalé praktiky.

V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo na Slovensku. Tento e-shop se zaměřuje na český trh, a proto se bude smlouva řídit českým právem. Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, tedy v tomto případě právem českým, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření prodávající v tomto případě je naplněno hned v několika znacích. Internetové stránky prodejce jsou v českém jazyce, platit je možné českými korunami a prodejce dodává zboží do České republiky.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2017 05:01, před 8 lety

Spotřebitel nás informoval, že se spor podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.