Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den , po třetí reklamaci jsem chtěl odstoupit od smlouvy , telefon mi jen vyměnili a poslali zpět a ze strany obchodu se mnou žádná snaha o komunikaci.
Dne 9 května 2016 byl zakoupen tel sony ericsson c905 imei 357602027420696
číslo reklamace 1221 první oprava 10.10.2016 to bylo vyměněno na imei
357602024190763 ,21.2.2017 potom porucha víc poruch kdy jsem chtěl i odstoupit od smlouvy z důvodu více závad podle obchodních podmínek - nebylo uznáno , byl tedy telefon znovu opraven bylo vyměněno na imei 357602027420696 ,reklamace 1784( to upozornuji že to je imei původního koupeneho kusu) , telefon po převzetí nefungoval byla stejná závada jako při první reklamaci , byl poslán zpět jako na třetí reklamaci 28.4. 2017 číslo reklamace 1960 , bylo vyměněno na 352022033978345, nejsem moc aktivní uživatel ale během necelého roku kdy telefon je více méně stále na cestách už mě to přestává bavit a firma se se mnou vůbec nechce bavit , vůbec je nezajímá že telefon skoro nemůžu používat
sony ericsson c905 352022033978345, 357602027420696, 357602024190763
odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Je-li nárok na odstoupení od smlouvy vznesen při uplatnění reklamace a zaznamenán v reklamačním protokolu, musí jej prodávající respektovat.
Prodejce je povinen řádně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a nepoužívat nekalé praktiky.
V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo na Slovensku. Tento e-shop se zaměřuje na český trh, a proto se bude smlouva řídit českým právem. Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, tedy v tomto případě právem českým, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření prodávající v tomto případě je naplněno hned v několika znacích. Internetové stránky prodejce jsou v českém jazyce, platit je možné českými korunami a prodejce dodává zboží do České republiky.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Spotřebitel nás informoval, že se spor podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.