Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
kývla jsem po telefonu na testovací balíček (jako údajná odměna za vyplnění ankety, jedná se o holicí strojky údajně zdarma jen za zaplacení poštovného 129,- Kč), ale chtěla bych od objednávky odstoupit, protože moje dcera, které jsem chtěla holicí strojky darovat, si je již pořídila. Když jsem ten den chtěla objednávku zrušit, zkoušela jsem minimálně 10krát volat na to samé číslo, nikdo mi ho bohužel nezvedal a neměla jsem tudíž možnost objednávku ihned zrušit.
Co mám v tomto případě prosím dělat? Jak mám celou objednávku zrušit, když jsem ještě nepvřevzala zboží?
dámské holicí strojky údajně zdarma jen za zaplacení poštovného 129,- Kč
Požadovala bych prosím o zrušení objednávky a tohoto balíčku, tudíž odstoupení od "smlouvy" a výmaz mých kontatkních údajů z databáze této společnosti
|
Tweet |
Při uzavírání smluv po telefonu, má spotřebitel právo podle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. To znamená, že vrátí zboží a prodávající vrátí peníze.
Lhůta v případě kupní smlouvy běží ode dne převzetí zboží.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, ze které ustanovení občanského zákoníku vychází, je vykládána v tom smyslu, že i před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
Jestliže spotřebitelka holítko Good Shave zatím nedostala, může odstoupit od kupní smlouvy, a jestliže by jej dostala, pak také do 14 dnů ode dne doručení. Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Pokud spotřebitelka zatím nic neplatila, doporučujeme zaslat odstoupení od smlouvy a fakturu nehradit. Jestliže dorazí i po odstoupení od smlouvy daná holítka, doporučujeme zaslat je zpět s odkazem na zaslané odstoupení od smlouvy.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.