Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15544Zrušení smlouvy a placení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2017, před 8 lety

Miroslav Kostrhun

Znění stížnosti

zaregistroval jsem se na www.najednunoc.cz, zaplatil jsem přístup jako VIP na jeden měsíc 499,- Kč., kdy jsem myslel že to je jen na ten jeden měsíc a nic se dál nebude strhávat. Bylo mi ale strženo několik částek a na to jsem přišel až při kontrole účtu a tak jsem chtěl zrušit členství s odkazem na konci meilu (dole drobnýma písmenama) toto jsem učinil ale peníze mi byly z účtu strhavany dál. Nikde jsem se nedočetl jak mám členství zrušit. Nyní mi chodí upomínky od advokáta z německa na uhradu nezaplaceného členství. Na uvedenou seznamku se nemohu dostat jelikož je blokována. Toto se mi stalo i na www.žhavénoci.cz. Jezdím do ciziny, kde jsem stratil doklady i s kreditkama a tak jsem musel kreditky zablokovat a tudíž nemůžou strhávat částky z konta a dostávám meily kde mi informují (vyhrožuji) advokátem.


Požadované řešení

Jak ukončit členství když to nejde jak píšou v meilu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2017 09:50, před 8 lety

Jestliže společnost Dateyard AG záměrně brání tomu, aby spotřebitel smlouvu vypověděl, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl řádně ukončen. Pokud spotřebitel společnosti zaslal výpověď prokazatelně, resp. snažil se zaslat, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy. V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem. Doporučujeme však uložit si e-mail, ve kterém spotřebitel smlouvu vypověděl a uchovat jej pro případ, že by k soudnímu sporu došlo. Tím by pak spotřebitel prokazoval, že smlouvu vypověděl a že společnost vymáhá částku neoprávněně.

Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Jestliže však žádná výpovědní doba ve všeobecných podmínkách společnosti Dateyard AG není stanovena, zaniká závazek spotřebitele účinností výpovědi, tedy jejím doručením společnosti Dateyard AG. Jakékoliv pozdější účtované poplatky za služby by již ze strany společnosti Dateyard AG nebyly vymahatelné.

Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Má-li spotřebitel důvodné podezření na podvodné jednání ze strany společnosti, lze uvědomit orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.

Společnost Dateyard AG může spotřebitel rovněž požádat o odstranění osobních údajů z její databáze. Poté společnost již nebude oprávněna je dále zpracovávat (bez souhlasu spotřebitele není možné zpracovávat jeho osobní údaje, protože smluvní vztah byl výpovědí ukončen). Jestliže by s osobními údaji společnost i po odejmutí souhlasu spotřebitele nakládala, může se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 19:34, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.