Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 11.4.2017 jsem koupil mobil lenovo Vibe C v akci za 1999 kč,měl k tomu byt dodán dárek flipové pouzdro,ktere samozřejme nebylo dodáno a prodavač mi sdělil že prostě nejsou,Mobil jsem koupil v Euronics Olomouc Galerie Moritz,proč tedy do novin se udává dárek zdarma? Nebo aspoň nejaky dovětek ale nic podobného v časopise není.Počkám na vaše vyjadřeni v připadě se zkusím dotazat na obchodní inspekci.Děkuji Petráš Jan
dárek Flipové pouzdro k mobilu Lenovo Vibe C
Dodani dodatečně pouzdro k mobilu
|
Tweet |
Definici pojmu klamavá reklama lze najít v § 2977 občanského zákoníku. Podle této definice je klamavou reklamou šíření údajů, které souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje cíl podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilé klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilé ovlivnit hospodářské chování takových osob.
Podle § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci reklamy se zakazuje reklama, která je zároveň nekalou obchodní praktikou. Nekalé obchodní praktiky definuje zákon o ochraně spotřebitele v § 4 a následujících. Jedná se o klamavé a agresivní obchodní praktiky. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Klamavou je taková obchodní praktika, při níž je použit nepravdivý či zavádějící údaj.
Příslušným orgánem, na něž by se měl spotřebitel obrátit v případě, že si chce stěžovat na klamavou reklamu je v daném případě krajský živnostenský úřad (na území Prahy živnostenský odbor Magistrátu hlavního města Prahy) příslušný podle sídla nebo místa podnikání zadavatele reklamy. Spotřebitel může požádat správní orgán o prošetření celé věci a zároveň požádat, aby byl informován o případně zjištěných nedostatcích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.