Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stavební spořitelna mi vypověděla smlouvu o stavebním spoření uzavřenou v roce 2003 z důvodu, že jsem dosáhla cílové částky.
Ve Všeobecných obchodních podmínkách z 1.9.2002 má tyto důvody vypovězení smlouvy ze strany stavební spořitelny:
Stavební spořitelna může smlouvu o stavebním spoření vypovědět:
a) jen z důvodů vyplývajících ze zákona nebo z těchto Podmínek
b) v případě výkonu rozhodnutí, jehož předmětem je smlouva o stavebním spoření.
Trvám na pokračování platnosti smlouvy, nesouhlasím s vypovězením smlouvy.
|
Tweet |
V případě, kdy stavební spořitelnou uvedený výpovědní důvod není v souladu se smlouvou a všeobecnými obchodními podmínkami, může spotřebitelka stavební spořitelně zaslat nesouhlas s výpovědí smlouvy o stavebním spoření. Nesouhlas doporučujeme zaslat doporučeným dopisem a argumentovat zněním všeobecných obchodních podmínek.
Pokud se nebude dařit se stavební spořitelnou dohodnout, tedy stavební spořitelna nezmění své stanovisko, ani po zaslání nesouhlasu, může se spotřebitelka následně obrátit na kancelář finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný k rozhodování sporů týkajících smluv o stavebním spoření, a to dle ustanovení § 1 odst. 1 písm. g) zákona č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi. Finanční arbitr je příslušný mimo jiné rozhodovat spory o platnost výpovědi nebo ukončení smlouvy o stavebním spoření. Finanční arbitr je veřejným orgánem, řízení před finančním arbitrem není zpoplatněno. Podat návrh na zahájení řízení může spotřebitelka na internetových stránkách finančního arbitra http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Česká spořitelna, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
Řešení stížností klientů České spořitelny podléhá bankovnímu tajemství a Česká spořitelna má k vyřizování stížností pro naše klienty k dispozici řadu kanálů a také institut Ombudsmana, kam se mohou obrátit všichni klienti, kteří s prvotním řešením v bance nejsou spokojeni.
Klienti nás se svojí stížností mohou kontaktovat:
emailem na: csas@csas.cz
telefonické lince: 800 207 207
osobně na kterékoli pobočce
v internetovém bankovnictví
Pokud s řešením nejsou spokojeni, mohou kontaktovat tým Ombudsmana:
emailem: ombudsman@csas.cz
písemně: Tým Ombudsmana FSČS, Olbrachtova 1629/62, 140 00 Praha
telefonicky: 956 717 718 (Po-Pá, 8,30-17,00)