Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15561Nemožnost vypovědět smlouvu / zrušit účet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2017, před 8 lety

Vlastimil Kovařík

Znění stížnosti

Na portalu www.jenjednanoc.cz jsem si vytvořil VIP účet, na který jsem se přihlásil cca 2x. Při placení jsem nebyl informován o automatickém prodloužení, ani automatických platbách. Po uplynutí předplacené lhůty na 1 měsíc jsem nebyl informován o zahájení nového placeného období, ani vybídnut k zaplacení na další měsíc členství. Při pokusu o zrušení učtu se nedá dostat přes pop-up okno, které znemožnuje nastavit účet - uživatel je rovnou přesunut k platebním informacím. Zde nejsou poskytnuty žádné infromaci o poskytovateli služby / kontaktní informace. V emailu ani nelze dohledat potvrzení o registraci na daném portálu, či provozovateli. Pravděpodobně je provozován další stranou. Všemožně jsem se pokoušel dostat k editaci účtu, avšak ta není bez zaplacení možná.


Produkt

Podvodný systém registrace a plateb na portálu www.jenjednanoc.cz


Požadované řešení

Přeji zrušit účet na portálu www.jenjednanoc.cz a s tím spojené náležitosti s protiprávním vymáháním peněz. Vymazání osobních údajů z databáze zprostředkovatele i třetích stran, kterým byla, nebo mohla být data zprostředkována. Vymazání platebních infromací - informace o platební kartě. Ukončení vymáhacího procesu, který je veden firmou "dateyard AG" a smazání mých kontaktních informací z jejich databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2017 09:44, před 8 lety

Jestliže společnost Dateyard AG záměrně brání tomu, aby spotřebitel smlouvu vypověděl, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl řádně ukončen. Pokud spotřebitel společnosti zaslal výpověď prokazatelně, resp. snažil se zaslat, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy. V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem. Doporučujeme však uložit si e-mail, ve kterém spotřebitel smlouvu vypověděl a uchovat jej pro případ, že by k soudnímu sporu došlo. Tím by pak spotřebitel prokazoval, že smlouvu vypověděl a že společnost vymáhá částku neoprávněně.

Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Jestliže však žádná výpovědní doba ve všeobecných podmínkách společnosti Dateyard AG není stanovena, zaniká závazek spotřebitele účinností výpovědi, tedy jejím doručením společnosti Dateyard AG. Jakékoliv pozdější účtované poplatky za služby by již ze strany společnosti Dateyard AG nebyly vymahatelné.

Společnost Dateyard AG může spotřebitel rovněž požádat o odstranění osobních údajů z její databáze. Poté společnost již nebude oprávněna je dále zpracovávat (bez souhlasu spotřebitele není možné zpracovávat jeho osobní údaje, protože smluvní vztah byl výpovědí ukončen). Jestliže by s osobními údaji společnost i po odejmutí souhlasu spotřebitele nakládala, může se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 18:37, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.