Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10.2.2017 jsem e-mail zažádal o reklamaci sprchového koutu, zakoupeného v chomutovském Baumaxu dne 25.8.2015. Reklamace byla zaevidována potvrzovacím e-mailem dne 16.2.2017. Po uplynutí měsíční lhůty a spoustě e-mailových a telefonických rozhovorů s jistým p. Oldřichem Zemanem (referent reklamací) mi dne 30.3.2017 přišel e-mail s potvrzením reklamace a vrácení částky 7.990,- s tím, že objednává zaměstnace Baumaxu, kteří přijedou pro zboží. Od p.Zemana jsou to jen neustále sliby. Při mých urgencích je vždy chyba s dodavateli, kteří prý nefungují. Původně měla dorazit servisní firma. Byla mi nabídnuta kompenzace v hodnotě 3.000,- v poukazech do Baumaxu, když stáhnu reklamaci. Nyní už p.Zeman nekomunikuje po e-mailu a nezvedá ani telefony. Chtěl bych tímto podat stížnost nebo požádat o radu na koho se obrátit a tuto záležitost konečně uzavřít. Děkuji Škůrek L., Kadaň.
sprchový kout Leonnie
Po potvrzení (uznání) reklamace vrácení peněz a odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.