Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
v sobotu 1.4. 2017 jsem na pobočce v Ostravě Forum nová karolina reklamoval telefon Samsung A3 Galaxy 2016. Uvedl jsem, že se telefon přes USB v PC či notebooku normálně nabijí, taktéž se nabije s jinou nabíječkou s odpovídajícími parametry udávané výrobcem pro daný model. Bohužel nabíjení vypadává s adaptérem, který jsem dostal v balení. Při nabíjení s tímto adaptérem praskla celá přední část. Telefon se strašně rychle vybíjí.
V úterý 11.4. 2017 jsem obdržel sms od Vodafone, že je reklamace vyřízená. Ve středu 12.4. 2017 jsem přišel na prodejnu, kde jsem prodavači dal reklamační protokol. Prodavač mi sdělil, že servis vyměnil pouze adaptér a kabel, ale že displej neuznali, protože se dle servisu jedná o mechanické poškození. Tohle není prokázání, ale pouze konstatování.
Dle ust. § 2161: „Jakost při převzetí - Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“
Prodavači jsem řekl, že s reklamací nesouhlasím, že bych chtěl dle tohoto ustanovení prokázat, že mi neprodali zařízení s vadou ( skrytou ). Na to si zavolal manažera prodejny, který mi sdělil, že mi žádné prokázání nedají, že mi žádné prokázání dávat nemusí, že má 17 let praxi a že pozná poškození. Také mi sdělil, že se mám obrátit na reklamační oddělení vodafone a za půl roku telefon srecyklují pokud si jej do té doby nepřevezmu.
Jelikož s tímto nesouhlasím, tak jsem si telefon nepřevzal a POŽADUJI prokázání, že jste mi telefon neprodali s vadou. Pokud mi tuhle skutečnost neprokážete, chci odstoupit od smlouvy. Děkuji Plachý
Samsung Galaxy A3 2016, černý
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
V § 2161 odst. 2 občanského zákoníku je zakotvena vyvratitelná právní domněnka, která stanoví, že prodávající odpovídá za vadu, pokud se vada objeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží. V případě soudního sporu je tedy na prodávajícím, aby prokázal, že zboží vadné při převzetí nebylo. Jedná se o otočení důkazního břemene.
Proto je nutné při zamítnutí reklamace své rozhodnutí řádně zdůvodnit. Pokud prodávající nevyvrátí uvedenou právní domněnku (neprokáže, že se nejedná o výrobní vadu), má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí a pokud již uplynula třiceti denní lhůta od uplatnění reklamace, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Hezký den, pane Plachý,
k této situaci jsme od Vás dostali oficiální reklamaci, na kterou jsme odpověděli 19. dubna 2017. Řešení reklamace je plně v kompetenci kolegů z Reklamačního oddělení. Je mi líto, že jsme Vás tím nepotěšili.
Přeji Vám pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Ano, psal jsem online reklamaci. Bylo mi odepsáno tohle:
Dobrý den, pane Plachý,
mrzí nás, že máte potíže s telefonem zakoupeným od Vodafonu. Zkontrolovali jsme záznamy o reklamaci telefonu Samsung Galaxy A3, IMEI 355250084978255, uplatněné 1. 4. 2017 v naší prodejně v Ostravě. Podle posudku autorizovaného servisního střediska Britex-CZ, s.r.o., bylo prasknutí dotykového skla způsobené mechanickým poškozením telefonu, nikoli skrytou vadou. Dokladem tohoto tvrzení je vyjádření autorizovaného servisního střediska, které obdržíte v naší prodejně při převzetí telefonu. Je nám líto, ale opravu takového poškození nelze zajistit zdarma v rámci naší odpovědnosti za vady. Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Dana Machatová
Reklamační oddělení
Vodafone Czech Republic a. s.
www.vodafone.cz
800 77 00 77 nebo *77 ze sítě Vodafone
Zdá se Vám tohle jako prokázání, že jste mi neprodali zařízení bez vady ? Mě ne. Tohle je odůvodnění proč mi servis neuznal reklamaci nikoli prokázání o tom, že jste mi neprodali zařízení s vadou. Je krásné, že Vás to moc mrzí, ale tohle mi nepomůže. Reklamační oddělení tohle má sice v kompetenci, ale absolutně nedodržuje ustanovení, což by určitě měli. Prosím tedy o prokázání nebo vrácení peněz za telefon. Děkuji Plach
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobré odpoledne, pane Plachý,
protože jste na odpověď odepisoval, kolegové Vám také odepíší. Já nemám k dispozici podrobnosti, takže se k tomu víc vyjádřit na těchto stránkách nemůžu. Reklamační formulář, který jste využil, je oficiálním způsobem, jak s námi komunikovat, takže tam Vám můžeme plnohodnotně odpovědět.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Zdravím,
jde o to, že chci prokázání, že jste mi neprodali mobil s výrobní vadou, nechci se dohadovat. Proč tedy reagujete Vy ? Proč nereaguje někdo kdo podrobnosti má ? Někdo kdo to se mnou může konečně vyřešit? Proč mi prostě dle zákona a ustanovení neprokážete, že se nejedná o výrobní vadu nebo mi nevrátíte peníze ? Od 12.4. 2017 se domáhám o to, aby jste mi prokázali, že nejde o výrobní vadu nebo mi vrátili peníze. Stále to se mnou řeší lidi, kteří k tomu nejsou kompetentní. Není to tak trochu zvláštní ? Buďte prosím tak hodný a předejte to někomu, kdo kompetentní je. Každou stížnost ať se jedná čehokoli nechcete řešit tady a už chápu proč.. Než mi znovu odepíšete, že se jedná o mechanické poškození tak si prosím pročtěte zákony. Tohle není prokázání, že jste mi neprodali zařízení s vadou. Nevím co je na tom k nepochopení. Celkem jsem už naštvaný, když mi neustále odepisujete vyjádření ze servisu proč zamítli reklamaci. Děkuji za pochopení. Plachý
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.