Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, po zakoupení zastřihovače vlasů Remington HC5700 přes internet jsem ho vyzkoušel. Při zkoušení jsem narazil na několik negativních vlastností oproti zastřihovači, který jsem měl dříve. Chtěl jsem tedy odstoupit od kupní smlouvy. Odpověď z MALL.CZ byla:
Vážený pane Rezku,
oslovuji Vás v návaznosti na vrácené zboží HC5700 a s tím spojenou žádost o odstoupení od kupní smlouvy.
Vzhledem ke skutečnosti, že jste daný výrobek použil a vykazuje na sobě i značné stopy ochlupení, pak Vám z hygienických důvodu v žádosti, o odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu, vyhovět nemůžeme.
Výrobek zasíláme na adresu zpět.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
S přátelským pozdravem,
Lucie Petráková
reklamační oddělení MALL.CZ
http://www.mall.cz
Následně jsem projevil nesouhlas s rozhodnutím a vyžádal fotodokumentaci. Na fotografiích byly ústřižky vlasů, které zřejmě zůstaly pod střihacími břity (toto místo jsem před vracením bohužel nezkontroloval a nevyčistil). Podle fotografií by měly být snadno odstranitelné štětečkem. Hřebeny a břity jsou nepoškozené a v případě potřeby by bylo možné je dezinfikovat (pokud by se chtěli odvolávat na hygienické důvody). Ve složeném stavu nebyly žádné vlasy patrné.
Přesto p. Petráková trvá na zamítnutí žádosti a tvrdí, že „vyjádření je v tomto směru konečné“
Chtěl bych se zeptat, jestli je můj postup oprávněný. Pokud mi zašlou strojek zpět mám ho zkusit vyčistit a zaslat ho znova?
Děkuji.
zastřihovač vlasů Remington HC5700
Uznání nároku odstoupení od kupní smlouvy a navrácení peněz.
|
Tweet |
Obecně platí, že právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů je v případě smluv uzavřených distančním způsobem proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout v kamenném obchodě.
Proto by měl spotřebitel zacházet se zbožím pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně. Je tedy otázkou, zda-li by bylo přípustné v kamenných prodejnách takovýto typ zboží si na místě vyzkoušet.
Uvedená výjimka z práva na odstoupení od smlouvy uzavírané distančním způsobem do 14 dnů je obsažena v § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "OZ). Aby zastřihovač vlasů splňoval definici zde uvedenou, musel by být zabalen v uzavřeném obalu, ze kterého je spotřebitel vyňal a z hygienických důvodů je není možné vrátit. Ustanovení míří na situace, kdy je zboží z hygienických důvodů znehodnocené, neprodejné a mohlo by představovat pro další prodej zdravotní riziko. Jedná se zejména o věci, které se používají k intimním potřebám nebo k osobní hygieně, jako jsou kartáčky na zuby, kontaktní čočky, potřeby pro holení.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Rezku,
je nám velice líto, že nebylo možné Vaší žádost o Odstoupení od kupní smlouvy přijmout.
Jak je již výše uvedeno, zákazník má možnost vyzkoušet výrobek tak, jak by jej mohl vyzkoušet přímo v kamenné prodejně.
Tam Vám také samozřejmě není umožněno využívat produkt zcela, ale pouze omezeně.
V případě tohoto typu zboží, kdy dochází ke kontaktu s člověkem, kdy se jedná o osobní hygienu, není možné z hygienických důvodu přijmout zpět již použitý výrobek.
Děkujeme za pochopení a přeji vám hezký den.
S pozdravem,
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Dobrý den, Děkuji za vaši reakci. Už jsem nečekal, že téměř po měsíci zareagujete.
Omlouvám se za delší odpověď.
K vaší odpovědi mám pár připomínek.
Píšete: "zákazník má možnost vyzkoušet výrobek tak, jak by jej mohl vyzkoušet přímo v kamenné prodejně".
1) Na vašich stránkách je ale uvedena informace jiná "Zboží si můžete vyzkoušet Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení." Tuto podmínku jsem podle mě i podle vyjádření vašeho servisního oddělení splnil.
2) Už jsem se setkal s tím, že bylo možné vyzkoušet v kamenném obchodě holící strojky, takže nevidím problém se zkoušením zastřihovačů vlasů.
"V případě tohoto typu zboží, kdy dochází ke kontaktu s člověkem"
1) U jakého typu zboží nedochází ke kontaktu s člověkem? Mobilní telefon se používá v ruce, televize se zapojuje rukama, lampička se zapíná rukou.
2) Námitky nebyly k žádné části, ke které je za provozu přístup. Ústřižky několika vlasů byly pod břity(tedy v oblasti, kam se ani ty nejtenčí prsty nedostanou).
3) Znečištění bylo snadno odstranitelné stlačeným vzduchem a pinzetou. Poté, co jsem obdržel strojek zpět, mi čištění zabralo cca 20 s.
4) Všechny části vystavené dotyku je možné dezinfikovat.
"kdy se jedná o osobní hygienu, není možné z hygienických důvodu přijmout zpět již použitý výrobek."
1) Stříhání vlasů není součást osobní hygieny (do té spadá mytí rukou a celého těla a čištění zubů, ne zkracování vlasů)
2) Strojek nebyl hygienicky zabalen a nikde jsem ani neviděl upozornění o jakémkoliv hygienickém ohrožení(mohl jsem ho samozřejmě přehlédnout)
Použité zastřihovače vlasů se běžně prodávají (v bazarech, na aukčních serverech a podobně). V kadeřnictvích se běžně používá jeden zastřihovač na stovky hlav během jednoho roku. Nevěřím proto, že je vaše argumentace založena na jakémkoli racionálním základu.
Děkuji, že se vyjadřujete o mnoho slušněji, než vaše kolegyně v soukromé komunikaci při zamítnutí.
Doufám, že opět zvážíte mou žádost o odstoupené od smlouvy a vyřídíte ji kladně.
Pokud ne, udejte prosím alespoň důvod (včetně citace části zákona, která vám toto zamítnutí umožňuje, protože vaše zdůvodnění jsem nebyl schopen nikde najít).
Prosím i o upřesnění, kterou část vašich podmínek uvedených na stránce https://www.mall.cz/vraceni-zbozi-14-denni-lhute jsem nesplnil.
Děkuji.
S pozdravem,
váš zklamaný zákazník,
Petr Rezek
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.