Společnost


Pavel Beznoska

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15576Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2017, před 8 lety

Lenka Staňková

Znění stížnosti

Dne 1.4.2016 jsme u pana Beznosky koupila růžové dětské tenisky značky BEPPI, vel. 26 za 530,- Kč
Bylo mi řečeno, že je to kvalitní, certifikovaná, kožená obuv. Dcera v nich chodila cca 5m, tj. duben, květen, v létě ne, protože bylo na koženou obuv příliš teplo, pak tedy září, říjen, možná chvilku listopad. Poté již nosila zimní obuv.
Teď jsem boty vytáhla, aby je donosila, případně jsem je darovala dál a zjistila, že jsou boty zespod na špici a patě díravé. Dala jsem je tedy do prodejny k reklamaci. Pan Beznoska je dal k posouzení znalci panu Ing. Zdeňkovi Špačkovi, od kterého přišlo vyjádření, že obuv byla nadměrně opotřebovaná!!! Jak mohlo 3leté dítě obuv používat nestandardním způsobem? Co to vůbec znamená?
Pokud tím myslí odrážedlo, což je teď velmi populární důvod k zamítnutí reklamace, byla by odřená jen špička, nikoliv spodní část obuvi, po které se chodí.
Zjevně byl použit špatný materiál na spodní část obuvi.


Požadované řešení

Vrácení kupní částky nebo výměna za jiné boty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2017 09:06, před 8 lety

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2017 20:44, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.