Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od 1.2.2015 jsem začala odebírat elektřinu od Lama Energy. Smlouva na dobu určitou, na 2 roky. V říjnu 2016 jsem si vybrala nového dodavatele - ČEZ, kterému jsem dodala veškeré doklady potřebné pro vyřízení s tím, že nová společnost vše zařídí.
Výpovědní lhůta u Lama Energy je 3 měsíce, což se stíhalo a od ČEZ jsem měla odebírat od 2.2.2017.
Následně mi od Lama Energy došla pokuta 2500,- za následující odstavec z obchodních podmínek:
Zákazník je povinen:
nebýt po dobu účinnosti Smlouvy zákazníkem účinného smluvního vztahu s jiným obchodníkem s plynem a/nebo elektřinou (případně s dodavatelem plynu a/nebo elektřiny) a neumožnit dodávku a odběr plynu a/nebo elektřiny v dohodnutých odběrných místech po dobu účinnosti Smlouvy jiné osobě. Porušení této povinnosti je podstatným porušením Smlouvy, které opravňuje Lama k odstoupení od Smlouvy; odstoupením od Smlouvy nezaniká právo Lama na smluvní pokutu ve výši sjednané ve Smlouvě.
Ve Smlouvě je opravdu výslovně napsáno:
Zákazník je povinen zajistit, aby do sjednaného odběrného místa po dobu dohodnuté účinnosti této Smlouvy dodával plyn nebo elektřinu výlučně Obchodník a pro případ porušení této povinnosti je Zákazník povinen zaplatit Obchodníkovi smluvní pokutu ve výši 2 500 Kč v kategorii domácnost a 10 000 Kč v kategorii maloodběratel, a to za každé
sjednané odběrné místo, u kterého došlo k porušení povinnosti.
Je tato pokuta oprávněná, když jsem dodržela výpovědní lhůtu a změna byla provedena přesně ke konci dvouleté doby určité?
Dostala jsem vlastně pokutu od Lama za to, že jsem jen uzavřela smlouvu s ČEZ pro budoucí odběr elektřiny V DOBĚ, kdy jsem odebírala plyn od Lamy - ale přece ta smlouva s novým dodavatelem ČEZ se týkala dodávek až po skončení smluvního vztahu s dosavadním dodavatelem - Lamou!!!
PREMIUM, doba určitá, na 2 roky
Omluva za veškeré komplikace, kterými Lama Energy schválně komplikovala přechod k novému poskytovateli a zrušení pokuty 2500,-Kč.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel vypověděl smlouvu v souladu s obchodními podmínkami, nemohlo zároveň dojít k porušení smlouvy. Co se týká smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách, ta je dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 neplatná. Smluvní pokuta je sankce za porušení smluvní povinnosti. Platně sjednaná smluvní pokuta by musela být součástí smlouvy hlavní. Pokud by smlouva stanovila něco jiného než obchodní podmínky, má takové odchylné ujednání ve smlouvě před zněním obchodních podmínek přednost (dle § 1751 odst. 1 občanského zákoníku).
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, může podat písemnou reklamaci na adresu společnosti.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.
Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava
E-mail: podatelna@eru.cz
Telefon: 564 578 666
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.